گردشگری و توریسم

بودجه شهرداری بیرجند چهار برابر افزایش یافت

محمدعلی جاوید روز دوشنبه در آیین آغاز عملیات اجرایی بوستان خطی مهرشهر بیرجند افزود: اگر محدودیت مالی، تحریم‌ها و بیماری کرونا وجود داشته اما وفاق، همدلی و هماهنگی هم باشد انجام بسیاری از اقدامات امکان‌پذیر خواهد بود و به بهترین شکل انجام خواهد شد.

وی بیان کرد: در این دوره با همت استاندار خراسان جنوبی وفاق و همدلی را با همراهی استاندار، معاونان و مدیران کل دستگاه‌های اجرایی و اعضای شورای اسلامی شهر در خراسان جنوبی تجربه کردیم.

شهردار بیرجند اظهار داشت: امروز دهمین بوستان در برنامه ایجاد بوستان‌ها و توسعه فضای سبز مرکز استان کلنگ‌زنی شد در حالی که با کمبود بودجه و تحریم‌ها مواجه‌ایم.

وی گفت: از این ۱۰ بوستان، ۶ پروژه در شمال شهر (منطقه کمتر برخوردار)، سه بوستان در معصویه و یک بوستان در مناطق برخوردار شهر در حال احداث است.

جاوید افزود: بزرگترین و استانداردترین پروژه فرهنگی استان شامل فرهنگسرای شهر بیرجند دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی گفت: همچنین پارک جنگلی بیرجند به مساحت ۴۰ هکتار اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۰ افتتاح می‌شود که سهم بزرگی در توسعه امکانات تفریحی و فضای سبز مرکز استان دارد.

شهردار بیرجند عنوان کرد: پروژه میدان اجتماعات بیرجند به مساحت ۱۱ هکتار نیز اکنون در دست اجرا است و امید می‌رود تا پایان این دوره از شورای شهر بخش‌های زیادی از پروژه‌ها به بهره‌برداری برسد.

وی افزود: احداث پارک خطی مهرشهر بیرجند شامل بازارچه، زمین بازی کودکان، زمین ورزشی، پارک بانوان و مسیر پیاده روی در زمینی به مساحت ۱۶ هزار و ۲۰۰ متر مربع آغاز شد و با بهره‌برداری از این پارک خطی ۱۵ هزار نفر از جمعیت ساکن در مهرشهر بیرجند از مزایای آن برخوردار خواهند شد.

وی گفت: در فاز نخست ۲ میلیارد تومان به این پروژه اختصاص یافت و برای تکمیل آن هشت میلیارد تومان اعتبار دیگر نیاز است.

عملیات اجرایی سه طرح عمرانی شامل بوستان خطی مهرشهر، مدرسه ۶ کلاسه و مجموعه ورزشی مهر علوی امروز با حضور معاونان استانداری خراسان جنوبی و جمعی از مسوولان در منطقه مهرشهر بیرجند آغاز شد.