گردشگری و توریسم

گفت و گوی پوتین با ولیعهد عربستان درباره نفت و کرونا

به گزارش ایرنا، دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین روز شنبه در بیانیه ای اعلام کرد: پوتین و محمد بن سلمان در ادامه گفت وگوهای تلفنی قبلی به تفصیل درخصوص روند اجرای توافق های موجود در چارچوب اوپک پلاس تبادل نظر کردند.

در بیانیه آمده است: دو طرف بار دیگر بر آمادگی برای ادامه هماهنگی نزدیک در این عرصه به منظور تثبیت بازار جهانی انرژی تاکید کردند.

پوتین و بن سلمان در ادامه گفت وگوی تلفنی درباره مبارزه با انتشار ویروس کرونا ازجمله دورنمای استفاده از واکسن روسی اسپوتنیک وی در عربستان سعودی مذاکره و تبادل نظر کردند.

 دو طرف توافق کردند به تماس ها در سطوح مختلف بین دو کشور ادامه دهند. 

 روز 23 مهر ماه نیز رئیس جمهوری روسیه و ولیعهد عربستان در مذاکره ای تلفنی درباره بازار جهانی نفت گفت وگو کردند.

در آن گفت و گوی تلفنی وضعیت بازارهای جهانی انرژی، تلاش برای ثبات، تعادل و حفظ آن بررسی شد و دو طرف بر اهمیت تداوم همکاری کشورهای تولید کنند نفت و پایبندی آنها به توافق اوپک پلاس برای تحقق اهداف مورد نظر از جمله حفظ منافع تولید کننده و مصرف کننده، تاکید کردند.

اوپک و متحدانش که به اوپک پلاس معروفند، پس از کاهش شدید قیمت نفت در پی گسترش ویروس کرونا در جهان تصمیم گرفتند با مشارکت دیگر فروشندگان نفت در جهان به توافقی برای کاهش تولید برسند.

آنها سرانجام توافق کردند که تولید خود را از اول ماه می (۱۲ اردیبهشت) ۹.۷ میلیون بشکه در روز کاهش دهند. سهم اوپک که متشکل از ۱۰ کشور با بیشترین تولید از اکتبر سال ۲۰۱۸ است، به میزان شش میلیون و ۸۴ هزار بشکه در روز است.

این توافق بار دیگر در اواخر ماه جولای مورد تایید قرار گرفت و کشورهای شرکت کننده در اوپک پلاس این سهم کاهش را رعایت می کنند.