گردشگری و توریسم

حناچی: دولت مانع افزایش کرایه حمل‌ونقل عمومی تهران نشود

وی روز سه‌شنبه در حاشیه دویست و چهل و دومین جلسه شورای شهر تهران به خبرنگاران توضیح داد: برج میلاد که در عمل تعطیل شده و فعالیت حمل و نقل عمومی هم به ۵۰ درصد ظرفیت کاهش یافته است و همین موارد از جمله دلایل کاهش درآمد شهرداری به شمار می‌رود.

حناچی درباره اقدام شهرداری با توجه به موضع منفی در قبال افزایش ۲۵ درصدی کرایه‌های حمل و نقل عمومی، بیان کرد: شهرداری‌ها در تمام شهرهای بزرگ دنیا در شرایط کرونا مورد حمایت قرار گرفتند و انتظار ما این است که اگر حمایتی از ما نمی‌کنند، از افزایش کرایه‌ها جلوگیری نکنند.

به گزارش ایرنا موضوع یک فوریت افزایش کرایه حمل و نقل عمومی پایتخت در جلسه گذشته شورای شهر تهران تصویب شد که این موضوع در فضای مجازی مورد انتقاد کاربران و شهروندان قرار گرفت.

پس از آن «محمدعلیخانی» رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا توییت کرد که این موضوع فعلا در کمیسیون مربوطه در حال پیگیری بوده و افزایش کرایه‌ها اعمال نشده است.

با وجود اینکه واکنش‌ها نسبت به افزایش کرایه حمل و نقل عمومی تهران در بیشتر موارد مردمی بوده، شهردار تهران امروز دولت را در این زمینه خطاب قرار داد و به نظر میرسد از این طریق به دنبال مساعدت مالی دولت به شهرداری تهران باشد.