گردشگری و توریسم

سازمان ملل خواستار توقف اشغالگری رژیم صهیونیستی شد

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، کمیته ویژه سازمان ملل متحد ۱۷ درخواست را به رژیم صهیونیستی برای حمایت از حقوق مردم فلسطین در اراضی اشغالی ارائه کرده است.

کمیته ویژه تحقیق در مورد اقدامات رژیم صهیونیستی علیه وضعیت حقوق بشر در مناطق اشغالی از این رژیم خواسته تا فوراً اجرای هرگونه برنامه برای الحاق بخش هایی از کرانه باختری و دره اردن را متوقف کند؛ زیرا این موارد نقض جدی قوانین بین المللی، منشور ملل متحد و بسیاری از مصوبات شورای امنیت در مورد این باره است.

این کمیته همچنین از رژیم صهیونیستی خواسته است که تمام اقدامات احتیاطی لازم برای اطمینان از اینکه نیروهای نظامی این رژیم اصول اساسی در مورد استفاده از زور و سلاح گرم را رعایت می کند و اینکه موارد استفاده بیش از حد از زور مورد تحقیق قرار می گیرد، اتخاذ کند.

کمیته ویژه تحقیق در مورد اقدامات رژیم صهیونیستی از رژیم می خواهد تا کلیه فعالیت های مربوط به شهرک سازی در کرانه باختری اشغالی از جمله بیت المقدس شرقی را متوقف کند و به اقدامات غیرقانونی در تخریب خانه ها و املاک فلسطینیان پایان دهد و کلیه دستورات تخریب، اخراج و مصادره اراضی فلسطینیان را لغو کند.

این کمیته در ادامه خواستار دسترسی فلسطینیان به خدمات برنامه ریزی شهری و عمرانی بدون تبعیض، اطمینان از رفتار مناسب با زندانیان مطابق قوانین بین المللی، رفع محاصره زمینی و دریایی غزه و مقابله با بحران انسانی در این باریکه شده است.

در خصوص مقابله با ویروس کرونا، این کمیته خواستار تسهیل دسترسی فلسطینیان به درمان پزشکی در سرزمین های اشغالی، با تمرکز بر نیاز فوری غزه به دلیل وخیم تر شدن شرایط ناشی از محاصره شده است.

کمیته سازمان ملل متحد در گزارش خود از جامعه جهانی خواسته از نفوذ خود برای مقابله با رویه عدم همکاری رژیم صهیونیستی با سازمان ملل متحد به ویژه در رابطه با اجرای تصمیمات مجمع عمومی و شورای امنیت و سازوکارهای ایجاد شده توسط مجمع و نهادهای تابعه آن استفاده کند.

رژیم صهیونیستی در جنگ سال ۱۹۶۷ کنترل بلندی‌های جولان سوریه را به دست گرفت و در سال ۱۹۸۱ این منطقه راهبردی را ضمیمه سرزمین‌های اشغالی کرد. این در حالی است که حاکمیت رژیم صهیونیستی بر این بخش از خاک سوریه از سوی جامعه جهانی به رسمیت شناخته نشده است.

رژیم صهیونیستی از زمان اشغال کرانه باختری در سال ۱۹۶۷ میلادی، شهرک‌سازی و تصرف منازل فلسطینی‌ها را در منطقه ای که ۶۰ درصد کرانه باختری را در بر می گیرد، آغاز کرده است.

شورای امنیت سازمان ملل متحد نیز در ماه دسامبر سال ۲۰۱۶ (آذر ۹۵) از اسرائیل خواست؛ برنامه‌های شهرک‌سازی را در مناطق اشغالی فلسطین پایان دهد.