گردشگری و توریسم

نخستین ماهنامه کُردی با گستره سراسری منتشر شد

به گزارش ایرنا، نخستین شماره ماهنامه کُردی با عنوان تفکر انتقادی به دو زبان کُردی و فارسی با تاکید بر گویش‌های حوزه کُردی جنوبی (زاگرس میانی) و با رویکرد پژوهشی، علمی و انتقادی به مسائل روز منتشر شده است.

در نخستین شماره این ماهنامه مقالاتی از فردوس هاشمی، علیه قیصربیگی، انیسا جعفری، آرش افضلی، نعمت زحمتکش، دکتر بهروز افتخاری نیا، دکتر منظور رحیمی، دکتر علی الفتی، مصطفی بیگیف شیردل ایل پور، طاهر آگور، مازیار نظر بیگی، بیژن همتی، دامون افضلی، محسن امینی، جمشید ویسی و نبی احمدی منتشر شده است.

افشین غلامی از خبرنگاران برجسته کشور در حوزه جنگ مدیرمسوولی و سردبیری این ماهنامه را برعهده دارد و دبیری بخش فارسی آن هم برعهده یکی از جوانان پزوهشگر کُرد رامبد فرهودی مقدم است.

به گفته مدیرمسوول هفته نامه تفکر انتقادی، نخستین شماره این ماهنامه با عنوان بازشناسی معنای هویت ادبی در ادبیات کُردی منتشر شده و عنوان شماره دوم آن هم بسوی رویکردی همگرا زبان کُردی، گویش‌ها،  فرصت و تهدید تعیین و آماده شده است.

افشین غلامی یادآور شد: از آخر هفته جاری نسخه دیجیتال نشریه هم از طریق سایت‌های فیدبیو و مگیران در اختیار علاقمندان قرار داده می‌شود.

در حال حاضر براساس آمار منتشر شده در سامانه جامع رسانه‌ها، ۱۰۴ نشریه در استان کردستان  مجوز انتشار دارند که از این تعداد یک روزنامه ۶۶ نشریه شامل ۱۲ هفته‌نامه، ۶ دوهفته‌نامه، هشت ماهنامه، یک دوماهنامه، ۲۸ فصلنامه و ۱۰ دو فصلنامه است ومابقی را هم رسانه‌های الکترونیک برخط تشکیل داده است.