گردشگری و توریسم, گردشگری ورزشی

موج سوم کرونا سالن‌های ورزشی سقز را تعطیل کرد

فرزاد خاکی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پیرو تصمیم گیری مدیریت ستاد مقابله با کرونا شهرستان و در راستای حفظ سلامت ورزشکاران، سالن‌های سقف بلند، سقف کوتاه، زمین چمن، باشگاه ورزشی و استخرهای هر دو بخش دولتی و خصوصی تعطیل است.

وی با بیان اینکه به اطلاع جامعه ورزشی سقز می‌رسانیم که با توجه به تصمیم ستاد عالی پیشگیری و مقابله با کرونا شهرستان و به منظور جلوگیری از مبتلا شدن و مقابله با کرونا و در راستای سلامت عمومی جامعه، سالن‌های ورزشی از ۲۱ مهر به مدت دو هفته تعطیل است.

وی یادآور شد: برای شروع فعالیت دوباره اماکن ورزشی در صورت فراهم بودن شرایط بازگشایی، در ستاد مبارزه با کرونا شهرستان تصمیم گیری و اطلاع رسانی خواهد شد.

خاکی با تاکید بر اینکه مستاجرین اماکن ورزشی و باشگاه داران ملزم به رعایت مصوبه مربوطه هستند، از آنها خواست تا ورزشکاران را از این امر مطلع کنند تا شاهد شیوع کرونا در سالن‌های ورزشی نباشیم.

رییس اداره ورزش و جوانان سقز با اشاره به اینکه در راستای دستورالعمل‌های بهداشتی پیشگیری از کرونا و بدلیل رعایت نکردن و باز کردن غیر قانونی اماکن ورزشی در چند ماه گذشته، تعدادی از باشگاه‌ها را پلمب کردیم، افزود: همچنین از اوایل شیوع کرونا به باشگاه‌های ورزشی که موازین ستاد مبارزه با کرونا را رعایت نکردند تذکر کتبی داده شد.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.