گردشگری و توریسم

کرونا مصرف اینترنت در کرمانشاه را هفت برابر افزایش داد

«شهریار بهنیا» روز شنبه در نشست بررسی مسائل و مشکلات ارتباطات و فناوری اطلاعات منطقه اورامانات با حضور نماینده این منطقه در سرسرای اجتماعات فرمانداری روانسر، افزود: بیشترین میزان اتصال دانش‌آموزان به شبکه شاد در سراسر کشور مربوط به استان کرمانشاه است.

وی ادامه داد: تمام مدارس شهری و یک هزار و ۵۹۸ مدرسه روستایی در سطح استان پس از تست سرعت به اینترنت رایگان متصل شده‌اند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه اضافه کرد: از ابتدای دولت تدبیر و امید تاکنون یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات در استان کرمانشاه سرمایه‌گذاری شده که حرکتی جهادی و اقدامی قابل توجه است.

بهنیا اظهار داشت: اکنون تمام شهرهای استان کرمانشاه حداقل از ۲ مسیر به فیبر نوری متصل و از شبکه اینترنت نسل های سوم و چهارم برخوردار هستند.

وی گفت: در سال گذشته یک مسیر فیبر نوری به طول ۱۸۰ کیلومتر از کرمانشاه تا پاوه ، نوسود و مرز شوشمی و به مریوان در استان کردستان اضافه شده تا ارتباطات پایدارتری داشته باشیم.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه افزود: اکنون تمام روستاهای استان به تلفن ثابت ، ۹۰ درصد روستاها به شبکه تلفن همراه و ۸۰ درصد نیز به اینترنت پرسرعت مجهز هستند.

بهنیا گفت: ۳۳۶ روستای شهرستان‌های منطقه اورامانات نیز به تلفن ثابت، ۳۵۸ روستا به تلفن همراه و ۳۰۶ روستا نیز به اینترنت متصل هستند.

اورامانات در استان کرمانشاه با حدود ۳۰۰ هزار نفر جمعیت شامل شهرستان‌های روانسر، جوانرود، ثلاث باباجانی و پاوه است.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۱۴ شهرستان، ۸۶ دهستان و ۲ هزار و ۵۹۵ آبادی دارد و ۲.۴ درصد جمعیت کشور در این استان ساکن هستند که از این تعداد ۷۵ درصد در نقاط شهری و ۲۵ درصد در نقاط روستایی زندگی می کنند.

سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به شناسایی چهار هزار و ۱۴۲ بیمار جدید تا روز ۱۸ مهر۱۳۹۹، گفت: یک هزار و ۷۸۷ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۴۹۲ هزار و ۳۷۸ نفر رسید.

«سیماسادات لاری» اظهار داشت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۱۰ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۲۸ هزار و ۹۸ نفر رسید.