گردشگری و توریسم

دستگاه اکسیژن ساز بیمارستانی در البرز رونمایی شد

 عباس علی آبادی  مدیر عامل گروه صنعتی مپنا در آیین رونمایی از دستگاه اکسیژن ساز بیمارستانی اظهار داشت: پس از شیوع بیماری کرونا، در فروردین ماه ۹۹ مطالعات ساخت دستگاه اکسیژن ساز بیمارستانی در برنامه کاری گروه صنعتی مپنا قرار گرفت و  این سیستم با ویژگی های خاص توسط متخصصان این گروه صنعتی طراحی و ساخته شد.

وی ادامه داد:  دستگاه اکسیژن ساز مپنا با ویژگی هایی از جمله پرتابل و قابلیت حمل در ابعاد مناسب ساخته شده  و برچسب سبز وزارت بهداشت و درمان را دریافت کرده است.

علی آبادی گفت: روش کار این دستگاه به شیوه جداسازی جذبی یا PSA  بوده که بسیار مقرون به صرفه است ، از ویژگی های سیستم اکسیژن ساز گروه صنعتی مپنا سهولت در عملیات و بهره برداری سیستم، ایمنی و ضریب اطمینان بالا، خلوص دقیق، افت فشار کم، طول عمر بالا و عدم نیاز به قرارگرفتن در مکان خاص است. 

وی بیان داشت : گروه صنعتی مپنا آماده تامین دستگاه های اکسیژن ساز بیمارستان های کشور در ابعاد مختلف است .

مدیرعامل گروه صنعتی مپنا بیان داشت : این گروه صنعتی  با برنامه ریزی مناسب ساخت ۱۴ نوع تجهیزات  اصلی حوزه سلامت را هدف گیری کرده و در این مسیر آماده همکاری با وزارت بهداشت و درمان است.

وی خاطرنشان کرد: مپنا سرچشمه فناوری کشور است و توان ساخت تجهیزات اصلی حوزه سلامت را دارد. 

علی آبادی یادآور شد:  تفاهم نامه همکاری بین وزارت بهداشت و گروه صنعتی مپنا  در سال ۱۳۹۳ به امضا رسید و از مجموع  ۱۴۶ مرکز پزشکی اولویت گذاری شده، قرارداد فعال سازی ۱۳۵ مرکز نیز به امضا رسیده است.

وی گفت : تاکنون  گروه صنعتی مپنا در حوزه سلامت به بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار بیمار خدمت‌رسانی  کرده و در ایام کرونا حدود ۸۰ هزار مورد سی تی اسکن برای بیماران کرونایی کشور انجام داده است. 

علی آبادی تصریح کرد: گروه مپنا یک بنگاه ملی است و در صورتی که وزارت بهداشت علاقه‌مند باشد این گروه می تواند در تمام حوزه های کسب و کار خود در بخش سلامت نیز سرمایه گذاری نماید.
بخشی از صنایع گروه صنعتی مپنا در استان البرز مستقر است .

این گروه صنعتی افزون بر تامین قطعات و ماشین آلات بزرگ و کوچک مقیاس نیروگاهی ، در زمینه ساخت قطار ، واگن، تجهیزات نفت وگاز و سایر ملزومات صنعتی کشور فعالیت دارد و به عنوان یک شرکت مادر تخصصی موفقیت های فراوانی برای کشور به دست آورده است.

روش های تشخیص و درمان کرونا مورد بازنگری قرار گرفته است

دکتر قاسم جان بابایی معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به مشکلات ناشی از شیوع بیماری کرونا  گفت: اکنون روش های تشخیص و درمان کرونا در جهان مورد بازنگری قرار گرفته  چرا که این بیماری آموخته های فراوانی برای علم پزشکی داشته است.

وی، اولویت نخست در مراکز بیمارستانی برای بیماران کرونایی و بیماران ریوی را تامین اکسیژن دانست و از مپنا خواست تا در اسرع وقت دستگاه های اکسیژن ساز را تولید و تامین نماید.  

جان بابایی،  دومین اولویت برای درمان بیماران کرونایی را استفاده از  روش ها و چرخه تشخیص مناسب دانست و تصریح کرد: در صورتی که دستگاه‌های تشخیصی به سرعت تولید و ارائه شود برای درمان بیماران کرونایی بسیار موثر خواهد بود.

معاون وزیر بهداشت گفت : در این زمینه نیز سرعت و زمان ساخت تجهیزات بسیار مهم و حیاتی است؛ چرا که حیات و ممات بیماران کرونایی ابتدا به وجود دستگاه های اکسیژن ساز و روش های صحیح تشخیصی بستگی دارد. 

معاون وزیر بهداشت، همچنین چرخه تشخیص کرونا از طریق سی تی اسکن را مهم دانست و خواستار همکاری مپنا در این زمینه نیز شد.