گردشگری و توریسم

آبگیری سد گیلارلو گرمی مغان آغاز شد

به گزارش ایرنا ، رضا بدرزاده روز جمعه در بازدید از این سد افزود: هر سال با شروع فصل پاییز و افزایش آب رودخانه‌ها ناشی از استفاده نکردن کشاورزان از آب‌های جاری رودخانه‌ها در این فصل از سال و همچنین افزایش دبی رودخانه‌ها در اثر بارش‌ها، اداره منابع آب شهرستان گرمی در راستای اهداف سازمانی خود مبنی بر تامین و عرضه آب مطمئن برای بخش‌های مختلف مصرف، اقدام به آبگیری و ذخیره‌سازی آب در پشت سدها می‌کند.

وی بیان کرد: سد گیلارلو با حجم مخزن ۵.۸ میلیون متر مکعب از طریق آب مازاد رودخانه‌های برزندچایی و دیزج‌چایی بواسطه کانالی بطول ۱۶ کیلومتر تغذیه می‌گردد.

بدرزاده اظهارداشت: با آبگیری و ذخیره‌سازی آب در فصول سیلابی و غیر فصلی، ۷۰۰ هکتار از اراضی دیم پایین‌دست این سد آبیاری خواهد شد.

رییس اداره منابع آب شهرستان گرمی ادامه داد: پیرو هشدار هواشناسی مبنی بر بارش باران و احتمال بروز سیلاب و آمادگی قبلی نیروهای این اداره در مقابل افزایش آبدهی و سیلابی شدن رودخانه‌ها، نیروهای عملیاتی این اداره در راستای کنترل و مدیریت سیلاب تمامی رواناب و سیلاب حاصل از بارندگی رودخانه برزند را به مخزن سد گیلارلو انتقال دادند.

بدرزاده افزود: برغم کاهش بارندگی و خشکسالی‌های سال‌های اخیر، به برکت شروع بارش‌های خوب پاییزی و آغاز زودهنگام آبگیری در سال آبی روزهای خوشی برای کشاورزان منطقه در انتظار خواهد بود.

سد گیلارلو در هفت کیلومتری شهر گرمی و از جاذبه‌های گردشگری این شهرستان می‌باشد.