گردشگری و توریسم

کنگره: کسری بودجه آمریکا به ۳.۱ تریلیون دلار رسید

به گزارش ایرنا از شبکه ای بی سی نیوز، دفتر بودجه کنگره در حالی پیش بینی خود از کسری بودجه در آمریکا را اعلام می کند که آمار رسمی کسری بودجه ایالت متحده در اواخر این ماه توسط وزارت خزانه داری منتشر خواهد شد.

از زمان روی کار آمدن ریاست جمهوری دونالد ترامپ، کسری بودجه آمریکا به دلیل کاهش مالیات غیرمستقیم و افزایش هزینه های مربوط به دفاع و اولویت های داخلی، رشد چشمگیری داشته است.

شیوع ویروس کرونا و واکنش گسترده دولت در تصویب بسته های حمایتی، کسری بودجه امسال آمریکا را بسیار تشدید کرد.

ایالات متحده در حالی شاهد کسری بودجه ۳.۱ تریلیون دلاری در ماه های آخر سال ۲۰۲۰ است که پیش از این بیشترین حجم کسری بودجه این کشور در سال ۲۰۰۹ حدود ۱.۴ تریلیون دلار بوده است.

براساس گزارش وزارت خزانه داری آمریکا، دولت ترامپ در سال جاری به دلیل چالش‌های اقتصادی از جمله شیوع ویروس کرونا تا کنون ۶ تریلیون دلار هزینه کرده است، در حالیکه کل هزینه‌های واشنگتن در سال ۲۰۱۹ حدود ۴.۴ تریلیون دلار بوده است.

شکاف عمیق میان هزینه ها و درآمدها در دولت آمریکا نشان دهنده آن است که چه میزان اقتصاد ایالت متحده در برابر تاثیر اقتصادی ویروس کرونا شکننده بوده است.

دفتر بودجه کنگره (CBO) یک آژانس فدرال در حوزه قانونگذاری دولت آمریکا است که بودجه و اطلاعات اقتصادی را به کنگره ارائه می‌دهد.