گردشگری و توریسم

فراکسیون محرومیت زدایی به دنبال اعتبارات از غیزانیه تا حاشیه مشهد

رییس فراکسیون محرومیت زدایی و گروه های جهادی مجلس شورای اسلامی روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: تشکیل فراکسیون یعنی انجام فعالیتهای خارج از کمیسیونهای تخصصی نمایندگان در قالب مجموعه گسترده تر و فعالیت این فراکسیون نیز حول محور محرومیت زدایی شکل گرفته است.

احسان قاضی زاده به تشریح عملکرد این فراکسیون پرداخت و افزود: اعضای این فراکسیون یک هفته بعد از تشکیل مجلس یازدهم پیگیر مسایل بخش غیزانیه اهواز شدند و به این منظور به خوزستان سفر کردند، علاوه بر این به چابهار سیستان و بلوچستان نیز سفر کرده و برنامه‌هایی نیز داشتند.

وی بر نقش آفرینی موثر این فراکسیون در مجلس تاکید کرد و ادامه داد: در خصوص غیزانیه اعضای این فراکسیون جلساتی ترتیب دادند که منجر به تقویت اعتبارات برای رفع مشکلات این بخش از اهواز شد.

نمانیده مردم شهرستانهای فریمان و سرخس و بخش‌های رضویه و احمدآباد مشهد در مجلس شورای اسلامی گفت: در سفر اخیر نیز ۱۵ عضو این فراکسیون از حاشیه شهر مشهد بازدید کردند و در این سفر نمایندگانی از کمیسیونهای فرهنگی، عمران، برنامه وبودجه، اصل ۹۰، امنیت ملی، اقتصادی و کشاورزی حضور دارند.

وی هدف از سفر اعضای این کمیسیون به مشهد را تثبیت و تقویت اعتبارات قرارگاه حاشیه این کلانشهر عنوان کرد و افزود: این سفر به دعوت شهرداری مشهد صورت گرفته و به دنبال فعال کردن دوباره اعتبارات این قرارگاه هستیم که از سال ۹۸ دچار خدشه شده است، همچنین بازگرداندن اعتبارات حوزه زیارت مشهد که سالیان سال است صفر شده در دستور کار این فراکسیون قرار دارد.

دیروز نیز یکی دیگر از اعضای فراکسیون محرومیت‌زدایی مجلس در حاشیه بازدید از حاشیه شهر مشهد به خبرنگاران گفت: در مجلس پیگیر طرح‌های محرومیت‌زدایی هستیم.

علی خضریان افزود: برخی مشکلات کشور، مالی و اقتصادی نیست و نیازمند مدیریت‌هایی است تا ظرفیتهای موجود بتواند در اختیار مردم قرار گیرد.

تلاش خبرنگار ایرنا برای اطلاع از دیگر اهداف و برنامه‌های فراکسیون تازه تاسیس محرومیت زدایی، با امتناع برخی نمایندگان بازدیدکننده از مصاحبه، ناکام ماند.

۱۵ نفر از اعضای فراکسیون محرومیت‌زدایی و گروه های جهادی مجلس شورای اسلامی که از دیروز (سه‌شنبه) بازدید از مناطق کم برخوردار حاشیه شهر مشهد را آغاز کرده‌اند، فردا (پنجشنبه) سفر خود به مشهد را پایان می‌دهند.

خراسان رضوی ۱۸ نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد که پنج نماینده آن مربوط به حوزه انتخابیه مشهد و کلات است.

کلانشهر مشهد، مناطق پیرامونی و روستاهای چسبیده به آن در مجموع ۳.۵ میلیون نفر جمعیت دارد که یک سوم این افراد ساکن مناطق کم برخوردار و حاشیه نشین هستند.