گردشگری و توریسم

توزیع ۲۰۰ تن مرغ منجمد در آذربایجان غربی آغاز شد

داود قربان نژاد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: کمبودی از لحاظ تامین و عرضه مرغ در استان وجود ندارد اما با توجه به افزایش قیمت گوشت مرغ آماده طبخ تازه در سطح استان، به منظور کنترل قیمت این محصول، این اقدام انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: شرکت پشتیبانی امور دام استان پس از اخذ مجوزهای لازم از سازمان صمت، آماده توزیع مرغ منجمد داخلی کشتار شده با خط ۲ اتوماتیک در سطح استان است.

مدیرکل پشتیبانی امور دام آذربایجان‌غربی گفت: قیمت مصوب مرغ منجمد آماده طبخ تحویلی درب سردخانه شرکت پشتیبانی امور دام، ۱۲ هزار و ۹۰۰ تومان و برای مصرف کننده ۱۳ هزار و ۹۰۰ تومان تعیین شده‌است که با اخذ معرفی نامه از سازمان صنعت، معدن و تجارت بین متقاضیان توزیع می‌شود.

وی اضافه کرد: گوشت مرغ های توزیعی مربوط به بهترین کشتارگاه‌های استان و به لحاظ کیفی، وزن و سیستم نگهداری از جمله انجماد سریع در بالاترین سطح استاندارد هستند.

آذربایجان غربی دارای بیش از ۷۵۰ واحد مرغداری گوشتی، مادر و تخم‌گذار است و علاوه بر تامین نیاز استان، بخشی از گوشت مرغ آذربایجان‌شرقی را نیز تولید می‌شود.

این استان دارای سه میلیون و ۳۶۵ هزار نفر جمعیت است که از این تعداد ۲ میلیون و ۱۳۶ هزار نفر شامل ۶۲.۷ درصد در مناطق شهری ساکن هستند.