گردشگری و توریسم

رییس کمیته امداد: خدمت به محرومان جامعه یک نعمت است

به گزارش ایرنا، مرتضی بختیاری عصر چهارشنبه در دیدار فرماندار سروآباد، نماینده مریوان و سروآباد در مجلس و جمعی از مسوولان استانی و شهرستانی اظهار داشت: امروز وظیفه همه است که با تمام توان و تلاش در خدمت مردم باشیم و در راستای رفع مشکلات آنها کوشش کنیم.

وی افزود: کمیته امداد به عنوان نهادی خدمتگزار با فرمان رهبر کبیر انقلاب بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تشکیل شد و تا به امروز منشا خدمات بسیار ارزشمندی برای محرومان و نیازمندان جامعه بوده است.

رییس کمیته امداد امام (ره) کشور اضافه کرد: دستگیری از محرومان و کمک به نیازمندان و مددجویان مهمترین رسالت کمیته امداد است و بعد از چهار دهه از عمر بابرکت این نهاد مقدس در بخش‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، رفاهی و اشتغالزایی بسیار موفق عمل کرده است.

وی یادآور شد: مهمترین هدف کمیته امداد توانمند سازی مددجویان و خودکفایی انها و همچنین ایجاد اشتغال برای جوانان نیازمند و جویای کار است و در این راستا پرداخت تسهیلات اشتغالزایی در چند سال گذشته در دستور کار این نهاد مقدس قرار گرفته است.

شیوا قاسمی پور نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه شهرستان های مریوان و سروآباد از مناطق محروم و کم برخوردار کشور هستند بر لزوم توجه بیشتر به این مناطق تاکید کرد.

فرماندار سروآباد نیز در ادامه به بیان مهمترین مشکلات و کمبودهای شهرستان اشاره کرد و مدیر کمیته امداد این شهرستان نیز به بیان عملکرد و گزارش کمیته امداد این شهرستان پرداخت.

نشست صمیمی با کارکنان کمیته امداد سروآباد و دیدار و سرکشی از مددجویان کمیته امداد در شهر سروآباد و روستای نیاباد از دیگر برنامه های رییس کمیته امداد کشور به سروآباد بود.

همچنین طرح اشتغالزایی یکی از مددجویان کمیته امداد در روستای کرآباد که شامل احداث یک باغ کشاورزی بود توسط رییس کمیته امداد کشور افتتاح شد.

این طرح با اعتبار ۲۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات صندوق اشتغالزایی نیازمندان ایجاد شده بود که برای ۲ نفر ایجاد اشتغالزایی کرده است.

به گزارش ایرنا، مرتضی بختیاری رییس کمیته امداد کشور روز چهارشنبه وارد استان کردستان شد، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان کردستان، شرکت در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی، افتتاح سالن همایش سردار شهید قاسم سلیمانی اردوگاه علی ابن ابیطالب (ع) در سنندج و بازدید از شهرستان سروآباد از مهمترین برنامه های وی در روز نخست سفر به کردستان است.

شهرستان سروآباد با ۲ بخش مرکزی و اورامان و جمعیتی افزون بر ۵۲ هزار نفر در فاصله ۹۰ کیلومتری از غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده و ۲۴ کیلومتر مرز با کشور عراق دارد.

بیش از ۱۰ هزار نفر از جمعیت این شهرستان تحت حمایت کمیته امداد هستند.