گردشگری و توریسم

لوله‌های فوق سنگین جدار ضخیم فولادی در اسفراین تولید شد

مهندس جواد براتی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این لوله فولادی فوق سنگین به وزن ۸۵ تن و با روش فورج قالب باز به همت متخصصان این مجتمع صنعتی تولید شده است.

وی افزود: این محصول فولادی  با تجهیزات مدرن و به روز فولادسازی در مجتمع صنعتی فولاد آلیاژی اسفراین تولید شده که از نظر کیفیت و استحکام با استاندار های بین المللی و محصولات مشابه  خارجی و اروپایی برابری می کند.

وی گفت: این نوع لوله ها در صنایع مهم معدنی، نفت، گاز، پتروشیمی و قالب های اکستروژن فلزات کاربرد فراوانی دارد.

مدیر طراحی و مهندسی محصول مجتمع صنعتی اسفراین گفت: با تولید این لوله فوق سنگین فولادی، کشور از واردات این گونه قطعات بی نیاز  می شود و صرفه جویی ارزی قابل توجهی برای کشور در پی خواهد داشت.

مجتمع صنعتی فولاد اسفراین از شرکت های زیر پوشش سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و بزرگترین تولید کننده قطعات و مقاطع فولاد آلیاژی در خاورمیانه است که امکان ساخت بیش از ۱۴۰ گرید فولاد آلیاژی را دارد.
این مجتمع عظیم صنعتی به عنوان بزرگترین تولید کننده قطعات و مقاطع فورج و ریخته گری سنگین و فوق سنگین فولاد آلیاژی، با داشتن متخصصان توانمند و فناوری پیشرفته، توانایی رفع نیازهای راهبردی صنایع کشور در بخش های نفت و گاز، نیروگاهی، کشتی سازی و ماشین سازی، ریلی و صنایع معدن و فولاد را دارد.  

شهرستان ۱۲۰ هزار نفری اسفراین در جنوب شرقی بجنورد با دارا بودن دو صنعت فولاد و لوله گستر و صنایع پایین دست آنها قطب صنعتی خراسان شمالی است.