گردشگری و توریسم

ترامپ مجوز انتشار اسناد مربوط به ایمیل هیلاری کلینتون را صادر کرد

به گزارش ایرنا، دونالد ترامپ شامگاه سه‌شنبه در یادداشت توئیتری خود اعلام کرد: من به طور کامل خروج از طبقه بندی محرمانه را از همه اسناد مربوط به بزرگترین جرم سیاسی در تاریخ آمریکا  یعنی فریب روسیه را مجاز می‌شمارم.

وی افزود: به همین ترتیب ، مجوز رسوایی ایمیل هیلاری کلینتون را صادر می‌کنم. بدون هیچ ویرایشی!

مساله تبانی تیم انتخاباتی ترامپ با روسیه، یکی از مهم‌ترین موضوعاتی بود که از سال ۲۰۱۶ تا کنون مطرح بوده است. این موضوع پس از انتخاب ترامپ به عنوان رئیس جمهوری، از سال ۲۰۱۷ به مدت ۲ سال در کمیته ویژه ‌ای مورد تحقیق قرار گرفت اما به دلیل نفوذ وزیر دادگستری بر جریان انتشار و همچنین اعلام جرم علیه رئیس جمهوری مستقر، ره به جایی نبرد.

دموکرات‌های مجلس نمایندگان اما ترامپ را به خاطر این اتهام مورد استیضاح قرار دادند و معتقد بودند که حمایت روسیه در هک کردن ایمیل‌های هیلاری کلینتون و همچنین دستگاه‌های کامپیوتری کمیته ملی دموکرات‌ها باعث شده است ترامپ به پیروزی برسد.

حال در کمتر از ۲۸ روز مانده به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و در حالی که همه نظر سنجی‌ها بایدن را پیشتاز انتخابات می‌دانند، تیم انتخاباتی ترامپ که اکنون با ویروس کرونا هم دست و پنجه نرم می‌کنند، اسناد فدرال را دستاویزی برای تضعیف رقیب خود دیده‌اند و می‌خواهند آن را در اختیار عموم قرار دهند.

پائول اسپری رئیس دفتر سابق اینوستور بیزینس دیلی در واشنگتن دی سی در این زمینه نوشته است: وقتی سرانجام همه اسناد از طبقه بندی خارج شوند و همه واکنشها از گزارش‌ها حذف شود، ملت می بیند که اف بی ای و سیا نه تنها ادعاهای “تبانی” روسیه علیه ترامپ را یک ترفند کثیف سیاسی می‌دانستند، بلکه آنها نیز درگیر این فریب بودند.