گردشگری و توریسم

فرماندار: مرزهای قصرشیرین برای تردد مسافر و زائر بسته است

«مرادعلی تاتار» روز سه‌شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: شهرستان قصرشیرین آمادگی پذیرش هیچ مسافری را ندارد و با توجه به بسته‌بودن مرز و  شرایط بحرانی بیماری کرونا هیچ گونه خدماتی به مسافران ارایه نمی شود.

او تاکید کرد حتی حضور مسافران در پارک‌ها و بوستان‌های سطح شهر نیز ممنوع است و مراجعه به قصرشیرین در شرایط کنونی جز سرگردانی برای مسافران چیزی به دنبال ندارد.

وی اظهار داشت: شرایط ویروس کرونا و افزایش شمار مبتلایان به این بیماری و آمار مرگ و میر ناشی از آن نگران کننده است و ضرورت دارد مردم حتما از سفر خودداری کرده و در خانه‌هایشان بمانند.

نماینده عالی دولت در قصرشیرین گفت: امسال اربعین حسینی با توجه به شیوع بیماری کرونا متفاوت از سال‌های گذشته است و هیچ گونه مراسم تجمعی در شهرستان نداریم.

تاتار ادامه داد: از مردم عاجزانه درخواست می‌کنم که از ترددهای غیرضروری خودداری کنند و در صورت حضور در بیرون از منزل از ماسک استفاده کنند و مسایل و دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کنند و از برگزاری هرگونه آیین های دورهمی و مهمانی و رفت و آمد در منزل اقوام و آشنایان خودداری نمایند.

او گفت: همراهی نکردن مردم در شرایط کرونی برای مهار کرونا باعث می شود این بیماری تا مدت ها در کنار ما بماند.

وی اضافه کرد:با توجه به شیوع بالای بیماری کرونا تمامی جلسات در شهرستان ممنوع است و نشست های ضروری به صورت ویدیو کنفرانس و یا تلفنی برگزار می شود.

او اظهار داشت: نظارت بر واحدهای صنفی در سطح شهر کماکان ادامه دارد و در صورت مشاهده هرگونه تخلفی با متخلفانی که سلامت دیگران را به مخاطره بیندازند برخورد می شود.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه با بیش از ۲۷ هزار تن جمعیت و ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق، دارای ۲ مرز رسمی و فعال خسروی و پرویزخان است که اولی هم مرز با بخش حکومت مرکزی و دومی هم مرز با اقلیم کردستان عراق است.

طبق اعلام کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونای دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از ابتدای شروع اپیدمی تا کنون در استان ۱۳۵۴۵ نفر بستری و ۱۲۳۸۲ نفر نیز بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

همچنین در ۲۴ ساعت گذشته ۱۲۶ بیمار جدید با علائم بیماری کرونا در بیمارستان‌های استان بستری شده و ۹۷ نفر نیز پس از بهبودی از بیمارستان ترخیص شده‌اند.