گردشگری و توریسم

فرماندار: تمام مدارس شهرستان کنارک نیازمند توجه و هوشمندسازی هستند

حمیدالدین یوسفی روزدوشنبه در نشست مشترک با معاون وزیر ارتباطات و رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران اظهار داشت: از مهمترین مسایل نظام آموزش و پرورش یک کشور، ایجاد بستری مناسب برای رشد و تعالی سرمایه‌های فکری در جامعه اطلاعاتی و دانامحور است و برای مشارکت در چنین جامعه‌ای همه لایه‌های اجتماعی باید خلاقیت، نوآوری، یادگیری پیوسته و مشارکت فعال و سازنده داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه توسعه زیرساخت برای هوشمندسازی مدارس در این شهرستان ضروری است، افزود: نیاز کنونی نظام آموزش ما تغییر و حرکت بسمت هوشمندسازی آموزش و استفاده از ظرفیت بی‌بدیل رسانه‌های ارتباط جمعی در این امر مهم است، باید مدارس امروز برای عصر اطلاعات طراحی شود که از ویژگی‌های این طرح ایده هوشمندسازی مدارس است.

فرماندار شهرستان ساحلی کنارک افزود: اگر نظام آموزشی ما خواهان مشارکت در جامعه‌ای باشد که براساس دانش و فناوری حرکت می‌کند، باید خود را برای این تحول عظیم و حیاتی آماده نموده و مزایای استفاده از این فناوری با توجه به اهداف نظام آموزش را به منصه ظهور برساند.

یوسفی با اشاره به  ظرفیت استان سیستان و بلوچستان  و به ویژه شهرستان کنارک برای راه اندازی مدارس هوشمند ،بیان کرد: اگرچه برای رسیدن به استانداردهای مدارس هوشمند فاصله زیادی مانده است ولی این حرکت می تواند گامی مهم در رسیدن به توسعه نظام آموزشی باشد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت هوشمندسازی مدارس در عصر حاضر و تاثیری که در زمینه آموزش دانش‌آموزان دارد، به مجموعه آموزش و پرورش پیشنهاد می‌شود که بستر مناسب و درخور را برای این مهم در مدارس ایجاد و فرهنگ استفاده از رایانه و اینترنت را در بین معلمان مدارس و دانش آموزان ترویج کنند.

به گزارش ایرنا طرح هوشمند سازی مدارس کشور امروز با حضور رییس جمهوری از طریق ویدئو کنفرانس افتتاح شد که مدرسه شمه‌سر کنارک از جمله این طرح ها با حضور معاون وزیر ارتباطات، فرماندار، نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی و مسوولان محلی به بهره برداری رسید.