گردشگری و توریسم

ساخت بیمارستان دوم در دامغان پیگیری می‌شود

به گزارش ایرنا، نوید دانایی روز دوشنبه به خبرنگاران گفت: دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با ایجاد بیمارستان دوم در شهر دامغان مخالفتی ندارد و می‌توان در این زمینه از روش های مختلف مثل کمک خیران، استفاده از بخش خصوصی و یا سایر دستگاه‌ها این شرایط را فراهم کرد. 

وی ادامه داد: بدون شک در صورت ورود خیران و بخش خصوصی، مجموعه دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان نیز با تمام توان تلاش خود را برای ایجاد بیمارستان دوم در دامغان به کار می‌گیرد. 

دانایی در خصوص مراقبت از بیماران کرونایی، افزود: از همه کارکنان بیمارستان ولایت و شبکه بهداشت و درمان دامغان که تمام تلاش خود را برای ارائه خدمت در تنها بیمارستان این شهر به بیماران کرونایی و غیرکرونایی انجام می‌دهند و بهترین خدمت را ارائه می‌کنند، قدردانی می‌کنم. 

وی اضافه کرد: طبق تصمیم بخش بهداشت و درمان، مصوب شد که بخشی از بیمارستان ولایت دامغان به شکل مجزا برای ارائه خدمات درمانی به بیماران کرونایی در نظر گرفته شود تا سایر بیماران و کسانی که نیازمند به ارائه خدمات هستند بتوانند با خیال راحت‌ به بیمارستان مراجعه کنند و خدمات درمانی مناسب دریافت کنند. 

دانایی خاطر نشان کرد: برای انجام خدمات بهتر، امکانات بیشتری در اختیار بیمارستان ولایت دامغان قرار می‌گیرد که در اولین فرصت پنج دستگاه دستگاه تنفس مصنوعی به این بیمارستان ارسال می‌شود.

وی بیان کرد: درحال حاضر، امکانات بیمارستان ولایت دامغان برای ارائه خدمات درمانی به بیماران کافی است اما نگاه ما به آینده و ارائه کیفیت خدمات‌دهی بهتر در این شهرستان است.

دانایی گفت: برای افزایش کیفیت خدمات در بیمارستان ولایت، افزایش نیروی انسانی توانمند نیز در کنار کارکنان درمانی فعلی در دستور کار قرار گرفته است و برای تشکر از کادر درمان، سه ماه کارانه بیمارستانی آن‌ها طی روزهای آینده پرداخت می‌شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان گفت: ساخت بخش دیالیز بیمارستان رضایی دامغان هم در حال پیگیری است که امیدواریم در اولین فرصت انجام شود.

شهرستان دامغان دارای یک بیمارستان دولتی، یک کلینک تخصصی ویژه، ۱۲ مرکز خدمات جامع سلامت و ۳۲ خانه بهداشت روستایی است و ۳۰۰ پرستار در حوزه پرستاری، بهیاری، فوریت های پزشکی، اتاق عمل و هوشبری فعالیت دارند.