گردشگری و توریسم

اشنویه پربارش‌ترین شهر آذربایجان‌غربی در شبانه‌روز گذشته بود

مهدی صابری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در ۲۴ ساعت گذشته اغلب نقاط استان شاهد بارش باران پراکنده بود و در شهرهای شمالی از جمله سلماس، خوی و چالدران نیز بارش های سه تا چهار میلیمتری ثبت شد.

وی ادامه داد: سامانه بارشی فعال در استان که از روز یکشنبه مستقر شده، روز سه‌شنبه نیز به فعالیت ادامه می‌دهد و از روز چهارشنبه تضعیف و روز پنجشنبه از استان خارج می‌شود.

رییس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌غربی با اشاره به آغاز روند کاهشی دما در استان از فردا سه‌شنبه تا اوایل هفته بعد اضافه کرد: به کشاورزان توصیه می‌شود افت دما در استان را از روز سه‌شنبه مورد توجه قرار داده و اقدامات لازم را انجام و تمهیدات مورد نیاز را به کار گیرند.

صابری با بیان اینکه دمای هوای ارومیه در ۲۴ ساعت گذشته بین هشت و ۲۴ درجه سانتی‌گراد در نوسان بود، گفت: در ۲۴ ساعت گذشته شهرستان مهاباد گرم‌ترین شهر استان با ۲۹ درجه سانتی‌گراد و شهرستان چالدران با چهار درجه سانتی‌گراد خنک‌ترین شهر استان بود.

اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی دارای ۱۸ ایستگاه هواشناسی اصلی و تکمیلی و بیش از ۱۲۰ ایستگاه باران‌سنجی و اقلیم‌شناسی است که از ایستگاه‌های هواشناسی استان، ۹ ایستگاه اصلی (سینوپتیک) و ۹ ایستگاه هم تکمیلی هستند.

آذربایجان‌غربی از استان‌های شمال‌غربی کشور است که در منطقه‌ای کوهستانی واقع شده و میانگین بارندگی سالانه در این استان در حدود ۳۴۰ میلی‌متر است؛ بارش‌ها در این استان از آبان‌ماه شروع می‌شود و تا اوایل خرداد هر سال ادامه دارد.