گردشگری و توریسم

استاندار: دورکاری ۳۰ تا ۵۰ درصدی کارکنان با تصمیم روسای ادارات آذربایجان‌غربی ممکن است

محمدمهدی شهریاری یکشنبه شب در جلسه مقابله و مدیریت بیماری کرونا در آذربایجان غربی افزود: در این راستا، اولویت با کارکنان دارای بیماری های زمینه ای و بانوان است.

وی اضافه کرد: آمار مبتلایان و فوتی‌های ناشی از کرونا در استان سیر صعودی به خود گرفته و برای کنترل بیماری، محدودیت های کرونایی به مدت یک هفته در استان اجرا می شود.

استاندار آذربایجان‌غربی با انتقاد از روند نظارت ها بر نحوه اجرای دستورالعمل های بهداشتی تصریح کرد: عملکرد ضعیف فرمانداران و دستگاه های اجرایی به گونه ای است که انگار کرونا به پایان رسیده که این وضعیت به هیچ وجه قابل قبول نیست.

شهریاری ادامه داد: برای کاستن از تلفات کرونا و پایان محدودیت ها به همکاری مردم و اهتمام جدی متولیان امر نیاز داریم.

وی گفت: میزان استفاده از ماسک در حمل و نقل عمومی و مراکز خرید به زیر ۱۰ درصد کاهش یافته که این روند بسیار نگران کننده است.

وی افزود: کسانی که دستورالعمل های بهداشتی را در ادارات و جامعه رعایت نمی کنند، به اقتصاد، فرهنگ و آموزش لطمه می زنند.

استاندار آذربایجان غربی بر تقویت نظارت ها از سوی فرمانداران و دستگاه های اجرایی برای کنترل بیماری کرونا تاکید کرد و گفت: احساس مسوولیت اجتماعی کلید غلبه بر کروناست.

به گزارش ایرنا، وضعیت آذربایجان غربی در شیوع  بیماری کرونا طی حدود سه هفته گذشته قرمز بوده و روند افزایشی بستری های ناشی از بیماری کرونا و فوتی های ناشی از این بیماری را شاهد هستیم.

هرچند آمار دقیقی از تعداد مبتلایان به بیماری کرونا در آذربایجان غربی اعلام نشده ولی تعداد فوتی های ناشی از این بیماری به بیش از یک هزار و ۱۰۰ نفر رسیده که بیش از یک چهارم آن در شهر ارومیه است.