گردشگری و توریسم

پرونده‌ قاچاق بالای پنج میلیارد ریال در کردستان ۱۶ درصد افزایش یافت

به گزارش ایرنا، سردار علی آزادی روز یکشنبه در پنجمین جلسه کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان اظهار داشت: ارزش ریالی پرونده‌های تشکیل شده قاچاق کالا و ارز در استان ۱۲۵ میلیارد و ۲۳۶ میلیون تومان بود که نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته ۲۷ درصد رشد داشته است.

وی اضافه کرد: بیشترین درصد رشد پرونده‌های قاچاق کالا و ارز در استان مربوط به فرآورده‌های نفتی با ۱۹۰ درصد، احشام با ۴۵ درصد و لوازم آرایشی و بهداشتی ۳۹ درصد است.

فرمانده انتظامی کردستان افزود: میزان رشد پرونده های قاچاق حوزه لوازم خانگی در ۶ ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته ۱۹ درصد بوده است.

سردار آزادی یادآور شد: تعداد ۴۳ فقره پرونده بالای پنج میلیارد ریال طی این مدت در استان تشکیل شده که نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته ۱۶ درصد بیشتر است.

وی با بیان اینکه ۱۱۷ فقره پرونده با ارزش بالای یک میلیارد ریال هم در استان تشکیل شده است، اعلام کرد: طی ۶ ماهه نخست امسال ۲۶ باند اصلی قاچاق کالا و ارز در استان متلاشی شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان هم در این جلسه از اجرای طرح هویت دار کردن دام به منظور تهیه آمار واقعی دام‌های استان و جلوگیری از قاچاق در استان خبر داد.

محمدفرید سپری گفت: تاکنون ۱۰۱ هزار و ۸۴۰ راس دام استان پلاک‌کوبی شده که این تعداد حدود پنج درصد جمعیت دامی استان را تشکیل می‌دهد.

وی افزود: متوسط هزینه پلاک‌کوبی هر دام سبک هفت هزار تومان و هر دام سنگین هم ۶۷ هزار تومان است علاوه بر این هزینه بیمه اجباری هر دام سبک سه هزار و ۴۰۰ تومان و هر راس دام سنگین هم ۶۰ هزار تومان است.