گردشگری و توریسم

کاویانپور: «یحیی» نماد مربیان ایرانی است

«حامد کاویانپور» روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به برتری سرخپوشان برابر النصر در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا اظهار داشت: بازی خوبی را از سرخپوشان شاهد بودیم. پرسپولیس به لطف حضور نفراتی مانند گل‌محمدی، کریم باقری، حمید مطهری و افشین پیروانی شرایطش بهتر از هر سالی شده و در نتیجه هم شاهد موفقیت پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا بودیم.

وی افزود: نمی‌توان نقش برانکو را در موفقیت‌های اخیر پرسپولیس نادیده گرفت چرا که او پایه‌گذار بود اما پرسپولیس به فردی نیاز داشت که بتواند این راه را ادامه دهد و هیچکس بهتر از «یحیی گل‌محمدی» نمی‌توانست چنین کاری را انجام دهد.

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس تاکید کرد که گل‌محمدی هم توانست از نظر فنی تیم را در بالاترین سطح خود نگه دارد و هم معنای تیم بودن و یک دست بودن را در پرسپولیس حفظ کند و با همین نتایج خوبی که تیم گرفت می‌بینیم که دوباره نشاط به جامعه برگشته است.

وی تصریح کرد: پیش از این هم تیم‌هایی مانند السد قدرتمند را از پیش‌رو برداشته بودیم و پیش‌بینی هم می‌شد که مقابل النصر به برتری برسیم.

پیشکسوت سرخپوشان اضافه کرد: در فاصله ۲ ساعت مانده به بازی، شوک بزرگی را به تیم دادن و «عیسی آل‌کثیر» که یکی از بازیکنان مهم تیم بود را محروم کردند. به طور حتم اگر در زمین بود، با توجه به قدرت پرسینگ او می‌توانستیم فشار روی دروازه حریف بیاوریم و در همان ۹۰ دقیقه کار را برابر حریف عربستانی تمام کنیم.

کاویانپور گفت:  «مهدی عبدی» هم جوان مستعدی است و به خوبی از فرصت‌هایی که به دست می‌آورد استفاده می‌کند و آینده درخشانی در تیم دارد.

وی خاطرنشان کرد: به نظر من «یحیی گل‌محمدی» با عملکرد خوب،  ثابت کرد که با مربی ایرانی هم می‌توان در سطح بین‌المللی موفق بود. نباید ما با حضور چنین افرادی دنبال مربیان خارجی برویم و حتی برای تیم ملی از این افراد استفاده کنیم درست است که مربیان خارجی در مقطعی می‌آیند و مانند برانکو نتایج بسیار خوبی هم می‌گیرند و تاثیرگذار می‌شوند اما این مربی ایرانی است که برای تیم باقی می‌ماند و می‌تواند سال‌های سال این درخشش را حفظ کند. یحیی نماد موفقیت مربیان ایرانی است.

بازیکن اسبق تیم ملی همچنین خاطر نشان کرد: در فوتبال ایران استعدادهای زیادی داشتیم که چند نفر از آنها در حال حاضر در کادر فنی پرسپولیس هستند. یحیی در زمان بازیگری خود خصوصیات بارزی مانند بازی‌خوانی و شناخت از حریف داشت و این خصوصیات در زمان مربیگری هم به وی کمک شایانی کرد. از طرفی در کادر فنی،  حمید مطهری هم که از بهترین بازیکنان زمان خود بوده حضور دارد. در کنار آن‌ها «کریم باقری» تکمیل کننده پکیج موفقیت پرسپولیس است که هم بحث مدیریتی تیم را همراهی می‌کند و هم در بحث فنی به کادر فنی مشورت می‌دهد.

کاویانپور خاطرنشان کرد: این پرسپولیس نشان داده که با سایر تیم‌های ایرانی اختلاف زیادی دارد چرا که هم بازیکنان برای تیم غیرت می‌گذارند و هم کادر فنی به خوبی کارش را انجام می‌دهد.

وی تصریح کرد: به خاطر نداشتن لابی در کنفدراسیون فوتبال آسیا خیلی متضرر شدیم و امروز هم خیلی تلاش کردند تا به تیم ضربه بزنند اما تلاش و غیرت بازیکنان و کادر فنی موجب شد تا آنها ناکام بمانند.