گردشگری و توریسم

برخی ذهنیت های منفی درباره خوزستان مانع رونق گردشگری است

سید حکمت‌الله موسوی روز شنبه در حاشیه آیین رونمایی از تولید محتوای گردشگری کوچ در اتاق بازرگانی اهواز  در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: خوزستان از ظرفیت‌های بسیار غنی در حوزه گردشگری و طبیعت‌گردی برخوردار است اما این استان به وجهه صنعتی در اذهان عمومی بیشتر شناخته شده و این ظرفیت مهم مغفول مانده است.

وی ادامه‌داد: این بی‌اطلاعی حتی ممکن است در میان بخش قابل توجهی از شهروندان خوزستانی هم وجود داشته باشد که ناشی از خلاء فرهنگسازی گردشگری درون استانی است.

مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی خوزستان با بیان اینکه نوع و نحوه بیان چالش‌ها و گرفتاری‌های استان باعث ایجاد ناهمواری‌های زیادی برای ورود گردشگران به استان شده است، گفت: این رویه باعث شده برخی خوزستان را به عنوان یک استان با هوای گرم، ریزگرد و مشکلات زیرساختی، بشناسند که این موضوع به هیچ‌ وجه صحیح نیست.

وی بیان‌داشت: باید بر اساس برنامه‌ریزی‌هایی که در دستور کار قرار می‌گیرد، در معرفی هرچه بهتر و بیشتر استان تلاش کنیم با برطرف کردن ذهنیت‌های منفی شاهد رونق این ابرصنعت باشیم.

موسوی به تاثیرات مستقیم صنعت گردشگری در حوزه‌های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و حتی امنیتی اشاره‌کرد و گفت: صنعت گردشگری می‌تواند در شرایط فعلی به تقویت اقتصاد خانوارها بخصوص در مناطق روستایی کمک بسیار زیادی کند.

مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی خوزستان با تاکید بر اینکه قسمت قابل توجهی از رونق گردشگری در استان منوط به معرفی صحیح خوزستان است، گفت: در همین راستا نیز بزرگترین ویدئو وال فرودگاهی کشور در اهواز آماده بهره‌برداری است که با تامین تولیدات محتوای به معرفی ظرفیت‌های گردشگری استان خواهد پرداخت.

۳۰۰ مجموعه اقامتی و گردشگری در خوزستان متاثر از فراگیری بیماری کرونا خسارت جدی دیده و تعطیل شدند.