گردشگری و توریسم

دروازبان اسبق پرسپولیس: حامد لک قدر جایگاهش را می‌داند

«محمود خوراکچی» روز جمعه در گفت و گو با ایرنا، درباره پیروزی پرسپولیس مقابل پاختاکور ازبکستان اظهار داشت: اخراج ماشاریپوف خیلی به پرسپولیس کمک کرد؛ اما معتقدم اگر اخراج نمی‌شد، پرسپولیس راحت‌تر پاختاکور را شکست می‌داد، چون برای لحظه به لحظه بازی و برای ۱۱ بازیکن پاختاکور برنامه داشتند.

وی در خصوص تقابل پرسپولیس و النصر عربستان در نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا گفت: به نظر  النصر شبیه پرسپولیس است. یعنی با برنامه‌بازی می‌کند، بازیکنان تاثیرگذار دارد، سخت گل می‌خورد و بلد است از گلش حفاظت کند. در این بازی هر تیمی که گل بخورد جبرانش برای آن تیم سخت می‌شود. به نظر من پرسپولیس باید شبیه بازی که با السد انجام داد با النصر انجام بدهد تا این تیم را شکست دهد.

پیشکسوت پرسپولیس ادامه داد: اگر بتوانیم  میدان رقابت را از النصر بگیریم و در نیمه دوم از فضاهای احتمالی که النصر به ما می‌دهد استفاده کنیم، برنده از زمین خارج می‌شویم. فقط باید بازی را روی زمین بیاوریم و از آن طریق به این تیم ضربه بزنیم. فکر می‌کنم تجربه نایب قهرمانی آسیا در بازی با النصر خیلی به کمک ما بیاید.

خوراکچی درباره عملکرد  «حامد لک» در پرسپولیس تاکید کرد: فکر می‌کنم لک بهترین دوران خودش را در پرسپولیس سپری می‌کند. او برای این روزها لحظه شماری کرده و برای رسیدن به پیراهن پرسپولیس سختی کشیده است.  لک این پیراهن را راحت از دست نمی‌دهد و قدر جایگاهش را می‌داند و متوجه است در چه تیمی بازی می‌کند. برای من مهم است که لک جایگاهی که دارد را قدر می‌داند و می تواند حتی جانشین بسیار خوبی برای بیرانوند باشد.

وی ادامه داد: مساله مهم دیگر این که رادوشوویچ هم بسیار خوب بوده و هر موقع برای پرسپولیس بازی کرده به تیم کمک کرده است. خوشحالم که پرسپولیس در حال حاضر ۲ دروازه بان خوب و مطمئن دارد.

پیشکسوت پرسپولیس درباره اینکه در صورت حذف احتمالی پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا و شکست مقابل النصر سرخپوشان عملکرد خوبی در این مسابقات داشتند یا خیر؟ گفت: یادمان باشد که پیش از آغاز مسابقات هیچکس فکر نمی‌کرد پرسپولیس تا این مرحله بالا بیاید و بسیاری از کارشناسان معتقد بودند در همان مرحله گروهی حذف می‌شود. پس اگر خدای نکرده پرسپولیس به النصر هم ببازد تمام توقعات را برآورده کرده و از این جهت هیچ فشاری روی این تیم نیست.

دیدار تیم های پرسپولیس و النصر عربستان در مرحله نیمه نهایی لیگ قرمانان آسیا ‌فردا شنبه ساعت ۱۸:۳۰ در دوحه قطر برگزار می‌شود.