گردشگری و توریسم

کارشناس فوتبال: شرایط فنی پرسپولیس و النصر شبیه یکدیگر است

«فرزاد آشوبی» روز جمعه در گفت و گو با ایرنا در خصوص پیروزی پرسپولیس مقابل پاختاکور ازبکستان و صعود این تیم به مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا اظهار داشت: اخراج ماشاریپوف در روند بازی بی تاثیر نبود، اما اگر پاختاکور ۱۰ نفره نمی‌شد، باز هم پرسپولیس توانایی آن را داشت که این تیم را شکست دهد. پرسپولیس در جریان مسابقات از لحاظ تاکتیکی رشد کرده و مواردی در این تیم دیده می‌شود که به استانداردهای جهانی بسیار نزدیک است.

وی ادامه داد: پرسپولیس در دفاع خیلی کم آسیب‌پذیر است و موقع حمله سرعت را چاشنی کار می‌کند که همین مساله باعث شد تا در دیدار با پاختاکور ۲ گل به یک شکل به ثمر برسد. همانطور که مشاهده کردیم،  پاس هر ۲ گل فقط با یک ضربه صورت گرفت که نشان می دهد با سرعت می‌شود هر خط دفاعی را از هم پاشید.

این کارشناس فوتبال ایران در خصوص تقابل پرسپولیس و النصر عربستان در نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا اظهار داشت: قبل از اینکه بگوییم النصر در خط حمله تیم قدرتمندی است و بازیکنی مانند «عبدالرزاق حمدالله»  را دارد باید تاکید کنیم که  النصر تیمی خوب  و از لحاظ سازماندهی شبیه پرسپولیس است. معتقدم که این یک بازی سخت و برابر است که تک لحظه‌ها روی نتیجه آن اثرگذار است.

آشوبی درباره عملکرد «میلاد سرلک» در ترکیب پرسپولیس عنوان کرد:  فکر نمی‌کردم سرلک چنین عملکردی داشته باشد ولی با اعتماد به نفس بالا خیلی راحت برای پرسپولیس بازی می‌کند.   ترکیب «احمد نوراللهی» با «میلاد سرلک»  یا «کمال کامیابی‌نیا» به پرسپولیس کمک می‌کند. هرچند شاید برای دیدار با النصر بهتر باشد از کامیابی‌نیا استفاده شود چون تجربه بیشتری دارد.

وی در پاسخ به این سووال که در صورت شکست احتمالی پرسپولیس مقابل النصر آیا می‌شود از عملکرد سرخپوشان در این مسابقات دفاع کرد یا خیر؟ گفت: اگر از بُعد استانداردهای روز دنیا به مساله نگاه کنیم  قهرمان نشدن پرسپولیس یا حتی نرسیدن به فینال خوب نیست، چون پرسپولیس قهرمان چهارساله فوتبال ایران است و حداقل باید به فینال آسیا برسد و اینکه تیم‌های ایرانی بیش از ۳۰ سال است که قهرمان نشده‌اند.

پیشکسوت پرسپولیس در پایان گفت: باید این نکته را مد نظر داشته باشیم که دیدار با النصر برای پرسپولیس بسیار سخت و نزدیک است، اما پرسپولیس از لحاظ فیزیکی هیچ چیزی از النصر کمتر ندارد. پرسپولیس فقط باید از لحاظ ذهنی در شرایط خود باشد و البته هیچ اشتباهی را هم انجام ندهد.

دیدار تیم‌های پرسپولیس و النصر عربستان در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا ‌فردا (شنبه) ساعت ۱۸:۳۰ در ورزشگاه جاسم بن حمد دوحه قطر برگزار می‌شود.