گردشگری و توریسم

رهبران اتحادیه اروپا درباره تحریم علیه بلاروس توافق کردند

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این توافق میان سران کشورهای عضو اتحادیه اروپا پس از آن به دست آمد که مخالفت قبرس با پذیرش ارسال پیامی جدی به ترکیه رفع شد و راه برای اعمال ممنوعیت مسافرتی و توقیف اموال بیش از ۴۰ عضو دولت بلاروس باز شد.

بیشتر کشورهای اتحادیه اروپا با تحریم علیه دولت بلاروس موافق بودند، اما قبرس گفته بود که باید ابتدا اقدامی در واکنش به حفاری‌های ترکیه در آب‌های مورد مناقشه انجام گیرد و پس از آن به موضوع بلاروس پرداخته شود.

رهبران اتحادیه اروپا پس از هفت ساعت بحث، بر سر بیانیه‌ای مشترک توافق کردند که تهدید تحریم علیه ترکیه نیز در آن گنجانده شده است.

به دنبال برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در بلاروس، ده‌ها هزار نفر از مخالفان «الکساندر لوکاشنکو» رییس جمهوری این کشور در هفته‌های اخیر با برگزاری تظاهرات در مینسک و دیگر شهرهای بلاروس به نتیجه این انتخابات اعتراض کرده‌اند. 

مخالفان مدعی هستند که انتخابات سالم و شفاف برگزار نشده است.

دخالت‌ اروپا و کشورهایی نظیر آمریکا در امور داخلی بلاروس در حالی صورت می‌گیرد که مسکو تمام قد از اقدام‌های این متحد خود حمایت کرده است و از سوی دیگر این اقدام‌ها، واکنش و محکومیت کشورهای غربی را در پی داشت.

«ولادیمیر پوتین» رییس جمهوری روسیه اعلام کرده است که در صورت بی ثبات شدن اوضاع بلاروس، مسکو به حکومت بلاروس به عنوان هم پیمان خود کمک خواهد کرد.