گردشگری و توریسم

پیش‌بینی برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری هفته کودک در گنبدکاووس

مسوول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شماره یک گنبدکاووس پنجشنبه به خبرنگار ایرنا گفت که برنامه های متنوع فرهنگی و هنری برای بزرگداشت هفته ملی کودک توسط این مرکز پیش بینی شده که اختتامیه مسابقه استانی “آفچه” (مترسک)، برگزاری جشنواره طوطی سخن، معرفی کتاب و خوانش بخشی از آن در قالب فیلم کوتاه و یا پادکست، برگزاری مسابقات هنری و ادبی با عنوان من و روزهای پس از کرونا و دیدار اعضا و مربیان برگزیده مرکز یک در مسابقات فرهنگی و هنری در سطح ملی و بین المللی با فرماندار این شهرستان از جمله این برنامه‌ها است.

طیبه جلالی افزود: در یک سال گذشته برخی مربیان و اعضای مرکز شماره یک گنبدکاووس در مسابقات و مهرواره‌های مختلف فرهنگی، هنری و ادبی ملی و بین المللی موفق به کسب رتبه شدند.

همچنین مسوول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شماره ۲ گنبدکاووس نیز گفت که در هفته ملی کودک امسال برنامه‌های فرهنگی و هنری زیادی از سوی این مرکز پیش بینی شده که مسابقه ادبی هنری دنیای بدون کرونا، جشنواره مجازی پرواز بادبادک‌ها، راه‌اندازی فروشگاه و نمایشگاه محصولات کانون، بیان خاطرات تابستانی ادبی و هنری توسط اعضا، برگزاری بازی های بومی و محلی در مناطق مرزی و مداحی اعضای پسر عضو کانون با عنوان “نوای نینوا” به مناسبت اربعین حسینی از جمله مهمترین برنامه‌های این هفته است.

سمیه محمدی افزود: امسال به سبب شیوع بیماری کرونا بسیاری از برنامه‌های کانون‌های پرورش فکری کودکان و نوجوانان از جمله تشکیل کارگاه‌های آموزشی، مسابقات مجازی عکاسی، ادبی، نمایش، نقاشی و برگزاری نشست‌ها با اساتید مطرح کشور به صورت مجازی برگزار شد.

شهرستان ۳۵۰ هزار نفری گنبدکاووس با پنج هزار و ۷۲ کیلومتر مربع وسعت واقع درشرق استان گلستان دارای دو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و دو مرکز سیار مرزی و پستی بوده و سه هزار عضو فعال دارد.