گردشگری و توریسم

دانشگاه پزشکی جهرم: با گروه‌های در معرض خطر برای تزریق واکسن آنفلوانزا تماس می‌گیریم

دکتر سید مجید ارجمند پنجشنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به دریافت تدریجی واکسن آنفلوانزا  از وزارتخانه و مشخص بودن تعداد آن، اولویت زدن این واکسن در شهرستان برای بیماران سرطانی و تحت شیمی درمانی، بیماران ام اس، کولیز، دیالیزی ، دارای پیوند عضو و مادران باردار است.

وی اظهار کرد:: مادران باردار و افرادی که دارای بیماری های خاص ذکر شده هستند نیاز به مراجعه به درمانگاه های سطح شهر ندارند. با توجه به موجود بودن پرونده پزشکی آنان در دانشگاه، در زمان مشخص برای دریافت واکسن با آنان تماس گرفته می‌شود.

وی درباره واکسیناسیون مادران باردار برای آنفلوانزا بیان کرد: همه تلاش خود را برای تامین واکسن آنفلوآنزا انجام می‌دهیم تا گروه‌های آسیب پذیر و به ویژه مادران باردار برای آنفلوانزا واکسینه شوند و از طرفی کادر بهداشت و درمان در خطر هستند و باید این واکسن را دریافت کنند.

وی ادامه داد: در مراکز جامع سلامت برای مادران باردار پرونده بهداشتی تشکیل شده و واکسن آنفلوآنزا نیز به صورت رایگان تزریق می‌شود.

وی از شهروندان در خواست کرد با توجه به اینکه واکسن آنفلوانزا مخصوص گروه های پر خطر است، برای دریافت واکسن آنفلوانزا به درمانگاه‌های سطح شهر مراجعه نکنند.

شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری از جنوب شرق شیراز قرار دارد.