گردشگری و توریسم

طرح بهسازی کمربندی دوم تهران فردا افتتاح می‌شود

محمد تقی زاده شامگاه چهارشنبه در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: کمربندی دوم تهران از مسیر اسلامشهر در جنوب غرب پایتخت آغاز و به شهرستان ری و بزرگراه امام رضا (ع) وصل می شود.

وی افزود:‌ این مسیر دارای ۲۶ کیلومتر است که عملیات بهسازی و ایمن سازی آن در فاز اول فردا- پنجشنبه – افتتاح می شود.

معاون عمرانی استانداری تهران می افزاید: با افتتاح این طرح وضعیت ترافیکی در مسیر جنوبی پایتخت تسریع پیدا می شود و با توجه به اینکه روزانه چندین هزار خودرو سبک و سنگین از این مسیر عبور می کنند شاهد وقوع تصادفات منجر به فوت بودیم که با افتتاح این مسیر تصادفات کاهش می یابد.

وی ادامه داد: تمامی مسیرهای استان تهران با توجه به تردد بی شمار خودروهای باری، مسافری و شخصی از حساسیت ویژه ای برخوردار است و با توجه به اینکه این مسیر به ویژه در مناطق جنوبی پایتخت دچار ضعف ایمنی و خرابی آسفالت را داشت، این اقدام انجام شد.

تقی زاده خاطرنشان کرد:‌ با توجه به باریک بودن مسیر و همچنین کیفیت نامناسب آسفالت آن سال گذشته تفاهم نامه ای با وزارت راه و شهرسازی منعقد شد و عملیات اجرایی بهسازی و ایمن سازی کمربندی دوم تهران آغاز شد.

به گفته وی، برای کنترل ترافیک پایتخت تلاش داریم مسیرهای کمربندی را در اطراف پایتخت گسترش دهیم و مانع تردد خودروهای عبوری در شهر تهران باشیم.

به گزارش ایرنا، تعریض کمربندی دوم تهران یکی از مطالبات اصلی مردم جنوب پایتخت است که از سال ۸۶ آغاز شده است، این کمربندی جاده بزرگراه امام رضا (ع) در شرق تهران را به اسلامشهر در جنوب غرب تهران متصل می کند و در مسیر خود از اتوبان و جاده قدیم تهران – قم عبور می کند.

کمربندی سوم تهران در دهه فجر افتتاح می شود

وی در ادامه از افتتاح کمربندی سوم پایتخت خبر داد و گفت: تلاش داریم که این مسیر کمربندی را نیز در دهه مبارک فجر افتتاح کنیم.

معاون عمرانی استانداری تهران خاطرنشان کرد: ابتدای این مسیر در استان قزوین واقع شده و پس از عبور به استان مرکزی و البرز می رسد و پس از عبور از استان تهران به استان سمنان ختم می شود.

به گفته وی، کمربندی سوم تهران ۱۲۰ کیلومتر وسعت دارد که ۹۰ کیلومتر آن در استان تهران است.

به گزارش ایرنا، طرح بهسازی و ایمن سازی کمربندی دوم تهران با حضور وزیر راه و شهرسازی فردا- پنجشنبه – در منطقه کهریزک در جنوب تهران رسما افتتاح خواهد شد.