گردشگری و توریسم

دریافت مجوز ردیف استخدامی برای جذب بورسیه‌ها در دانشگاه‌ها

جواد محمدی روز چهارشنبه در نشست خبری فراخوان بورسیه های بلاتکلیف دانشگاه ها که در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد، افزود: اگر  دانشگاه ها در فراخوان جذب هیأت علمی تا زمان اتمام تحصیل بورسیه ها اعلام نیاز و فرد دیگری را جذب کرده اند، مجوز ردیف استخدامی برای جذب این بورسیه ها در دانشگاه ها از سازمان امور استخدامی دریافت می شود.

وی ادامه داد: بعد از تاکید میام معظم رهبری در مورد رسیدگی به بورسیه ها و احقاق حق آنها، هیأت عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی با دستور محمدعلی کی نژاد، رییس این هیأت این موضوع را در اولویت رسیدگی قرار داد.

محمدی اظهار داشت: در فراخوان های دوره های گذشته برای تعیین تکلیف این افراد، کسانی که حکم بورس و شرایط قانونی داشتند، ثبت نام کردند.

دبیر هیأت عالی جذب گفت: کی نژاد با تک تک روسای دانشگاه ها برای جایابی و جذب بورسیه ها مذاکره کرد که تعدادی از آنها جایابی شدند. 

وی با بیان اینکه پرونده بورسیه ها هم اکنون در کمیسون اصل ۹۰ مجلس هم دنبال می شود، افزود: در فراخوان بورسیه های امسال که چند روز پیش فعال شد، بورسیه های دانش آموخته هم به این سامانه مراجعه می کنند.

محمدی با اشاره به توافق سه مقام مسوول در مورد جایابی بورسیه ها گفت: توافق هایی با وزیر علوم، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و دبیر هیأت عالی جذب مبنی بر جایابی این بورسیه ها انجام شد.