گردشگری و توریسم

روسیه: تحریم‌های کانادا علیه بلاروس نقض قوانین بین‌المللی است

به گزارش ایرنا، سفارت روسیه سه‌شنبه شب در کانادا در پیام توییتری نوشت: تحریم‌های کانادا علیه بلاروس غیرقانونی و سرپیچی از قوانین بین‌المللی است.

سفارت روسیه در ادامه تاکید کرد که مسکو در کنار بلاروس مقابل حملات کانادا و انگلیس به رهبری آمریکا ایستاده است.

براساس بیانیه سفارت روسیه، اتحاد از برست تا ولادیوستوک برای شکست دادن هرگونه دخالت خارجی قدرتمند است.

کانادا به پیروی از انگلیس تحریم‌هایی علیه رییس جمهوری و برخی از مقامات بلاروس اعمال کرد.

وزارت امورخارجه انگلیس نیز روز سه‌شنبه با صدور بیانیه‌ای از تحریم «الکساندر لوکاشنکو» رئیس جمهوری و هفت مقام بلندپایه بلاروس به اتهام تقلب در انتخابات و نقض حقوق بشر خبر داد.

پیش از این اتحادیه اروپا و کاخ سفید در اظهارنظری مداخله جویانه به صراحت اعلام کردند که الکساندر لوکاشنکو را به عنوان رئیس جمهوری قانونی بلاروس به رسمیت نمی‌شناسد. اتحادیه اروپا همچنین از رئیس جمهوری این کشور خواسته تا از قدرت کناره گیری کند.

به دنبال برگزاری انتخابات ریاست جمهوری بلاروس، ده‌ها هزار نفر از مخالفان الکساندر لوکاشنکو در هفته های اخیر با برگزاری تظاهرات در مینسک و دیگر شهرهای بلاروس به نتیجه این انتخابات اعتراض کرده‌اند. مخالفان مدعی هستند که انتخابات سالم و شفاف برگزار نشده است.

دخالت‌ اروپا و آمریکا در امور داخلی بلاروس در حالی صورت می‌گیرد که مسکو تمام قد از اقدام‌های این متحد خود حمایت کرده است و از سوی دیگر این اقدام‌ها، واکنش و محکومیت کشورهای غربی را در پی داشت.

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه اعلام کرده است که در صورت بی ثبات شدن اوضاع بلاروس، مسکو به حکومت بلاروس به عنوان همپیمان خود کمک خواهد کرد.