اماکن دیدنی ایران

جمع‌آوری یک تُن زباله از یک شن‌زار توریستی

ایسنا: مسیب صدری ـ مدیرعامل انجمن حامیان محیط زیست ابوزیدآباد ـ گفت: در این عملیات که از صبح روز یکشنبه (ششم مهرماه) آغاز شد و تا غروب ادامه داشت حدود یک تن زباله و مواد زائد جمع‌آوری و برای دفن انتقال داده شد.

کویر سیازگه در ۵۰ کیلومتری مرکز شهرستان آران و بیدگل و در ۷ کیلومتری شهر ابوزیداباد واقع شده است. وجود زباله در این منطقه تهدیدی برای حیات وحش است، چرا که پناهگاه حیات وحش «یخاب» یکی از مناطق چهارگانه استان اصفهان با وسعت ۲۷۲هزار هکتار در شهرستان آران و بیدگل قرار دارد که به علت دارا بودن گونه‌های نادر مانند یوزپلنگ، سیاه‌گوش، گربه شنی، گربه وحشی، جبیر، زاغ بور و پرندگان شکاری ارزشمند در کشور، از زیستگاه‌ها و ذخیره‌گاه‌های غنی ایران محسوب می‌شود.

زباله در شن‌زار توریستی

صدری گفت: داشتن محیط زیست سالم و حفظ زیباییِ تابلو زیبای آفرینش ضرورتی انکارناپذیر است. ضرورت دارد گردشگران و دوستداران طبیعت با همت و تلاش خود و با رعایت آموزه‌های دینی و اخلاق زیست‌محیطی، صیانت از جلوه‌های الهی را سرلوحه رفتار و منش خود قرار داده و در حفظ طبیعت و محیط زیست کوشا باشند.

او اضافه کرد: پاک‌سازی شن‌زار سیازگه از زباله و مواد زائد غیربازیافتی با مشارکت اعضای سامر کمپینگ و گروه گردشگری دنر ابوزیدآباد انجام شد.

جمع آوری زباله در شن‌زار توریستی