گردشگری و توریسم

گوترش: جهان می‌تواند بر چالش کرونا غلبه کند

به گزارش ایرنا از خبرگزاری فرانسه، گوترش در بیانیه ای اعلام کرد که دنیای ما به نقطه دردناکی رسیده و آن از دست دادن یک میلیون نفر از بیماری همه گیر کووید ۱۹ است.

دبیرکل سازمان ملل افزود: این یک رقم خسته کننده است و هنوز هیچ چشم اندازی برای پایان گسترش ویروس، از دست دادن مشاغل، اخلال در تحصیل و آشفتگی در زندگی ما وجود ندارد.

گوترش اما در ادامه تاکید کرد که جهان می تواند بر این چالش غلبه کند.

وی هشدار داد: اما ما باید از اشتباهات درس بگیریم، رهبری مسئولیت پذیر،علم و همکاری مهم است و اطلاعات غلط باید از بین بروند.

از آنجا که در بسیاری از کشورها به دلیل اقدامات فاصله اجتماعی خشم مردم برانگیخته شده است وی از مردم خواست همچنان به محدودیت های مهار همه گیری پایبند باشند.

گوترش خاطر نشان کرد: واکسن باید در دسترس و مقرون به صرفه برای همه باشد.

شمار مرگ‌ومیر ناشی از کرونا در جهان با گذشت ۹ ماه از آغاز شیوع این ویروس، از مرز یک میلیون نفر گذشت.

تارنمای Worldometers که آمار جهانی کرونا را به صورت لحظه‌ای ثبت می‌کند، بامداد سه‌شنبه اعلام کرد که شمار مرگ‌ومیر ناشی از ابتلا به کووید۱۹ در سراسر جهان از مرز یک میلیون نفر عبور کرده است.

براساس آمار این تارنما، تاکنون ۳۳ میلیون و ۵۴۲ هزار و ۵۵۸ تن در جهان به این ویروس مبتلا شده‌اند که از میان آنان، ۲۴ میلیون و ۸۶۸ هزار و ۷۶۴ نفر بهبود یافته و یک میلیون و ۶ هزار و ۹۰ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

ویروس کرونا اواسط ماه دسامبر ۲۰۱۹ (۲۴ آذر ۹۸) در شهر ووهان واقع در مرکز چین شیوع یافت و  کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.