گردشگری و توریسم

عراق: ممنوعیت ورود زوار خارجی اربعین به دلیل مسائل بهداشتی است

به گزارش ایرنا، «عثمان الغانمی» با انتشار بیانیه ای بعد از نشست امنیتی و خدماتی در کربلا برای بررسی تدابیر اتخاذ شده برگزاری موفقیت آمیز زیارت اربعین حسینی (ع) افزود : خودداری عراق از صدور روادید برای زائران خارجی اربعین حسینی امسال به دلیل شرایط بهداشتی بوده و ارتباطی به مسائل امنیتی ندارد.
وزیر کشور عراق تاکید کرد که زیارت اربعین حسینی (ع) امسال از حیث چالش ها متفاوت از سال های گذشته است و باید با صبر و حکمت با شهروندان تعامل کرد. 
به گفته وی، نیروهای امنیتی تجربه کافی در تعامل با زیارت های میلیونی دارند و انسجام و هماهنگی بین همه یگان ها در کربلا وجود دارد و مسوولیت ها به نحو صحیحی بین همه نیروها توزیع شده است. 
الغانمی همچنین در سفر به کربلا از روند اجرای طرح های ویژه مربوط به زیارت اربعین حسینی در این استان بازدید به عمل آورد. 
وی دیروز دوشنبه نیز به نجف اشرف سفر کرد و ضمن بازدید از طرح های ویژه اربعین در این استان، نشست ویژه ای در مقر فرماندهی عملیات استان نجف با فرماندهان دستگاه های امنیتی برگزار کرد.
زیارت اربعین حسینی امسال به دلیل همه گیری کرونا و حرکت میلیونی زائران بین استان ها تا رسیدن به کربلا، این کشور را با نگرانی جدی از احتمال افزایش آمار مبتلایان مواجه کرده است.
آمارهای روزهای اخیر مبتلایان به کرونا نشان می دهد که در  میانگین چهار هزار مبتلای روانه ثابت مانده که با توجه به جمعیت ۳۹ میلیونی این کشور، به گفته کارشناسان بهداشتی، آمار بالایی است.
وزارت بهداشت عراق امروز سه شنبه در تازه ترین گزارش اعلام کرد که تعداد مبتلایان در طول ۲۴ ساعت گذشته چهار هزار و ۷۲۴ نفر بوده و ۷۰ مورد مرگ و میر ناشی از ابتلا به این بیماری نیز به ثبت رسیده است.
در ۲۳ سپتامبر گذشته (چهارشنبه گذشته) این کشور با ثبت پنج هزار و ۵۵ مورد مبتلا یک رکورد جدید در تعداد مبتلایان روزانه به ثبت رساند.
عراق به دلیل نگرانی ها از همه گیری کرونا، امسال از صدور روادید برای ورود زائران خارجی از جمله زائران جمهوری اسلامی ایران که هر سال بعد از زائران عراقی، بیشترین جمعیت زائران اربعین حسینی (ع) را تشکیل می دادند، خودداری کرد.

تاکنون بیش از یک میلیون نفر در جهان به خاطر ویروس کرونا جان خود را از دست داده اند.