گردشگری و توریسم

دانش‌آموزان فارس ۱۳ رتبه برتر در جشنواره ملی رسانش کسب کردند

به گزارش دریافتی سه شنبه ایرنا، رضا نجابت افزود: دومین دوره جشنواره رسانش در حوزه پسران و دختران و در مقاطع متوسطه اول و دوم برگزار شد که در این جشنواره دانش آموزان در مقطع متوسطه اول در حوزه رسانه های مکتوب و چند رسانه ای در قالب های پادکست صوتی، اینفوگرافیک، پوستر، تیزر، رادیو مدرسه، روزنامه دیواری، سایت و وبلاگ، فیلم کوتاه، کانال در فضای مجازی، گزارش تلویزیونی، مستند، موشن گرافیک نشریه و نشریه الکترونیک شرکت کردند.
وی با برشمردن بخش های جشنواره در مقطع متوسطه دوم گفت: دانش آموزان در قالب های تولیدات مکتوب و چند رسانه ای اعم از پادکست صوتی، اینفوگرافیک، پوستر، تیزر، رادیو مدرسه، روزنامه دیواری، سایت و وبلاگ، فیلم کوتاه، کانال در فضای مجازی، گزارش تلویزیونی، مستند، موشن گرافیک نشریه، نشریه الکترونیک، نشریه تک برگی، نماهنگ و اپلیکیشن به رقابت پرداختند.
نجابت افزود: در مقطع متوسطه اول محمد مهدی زمان زاده موفق به کسب رتبه اول طراحی پوستر، محمد جواد عباسپور موفق به کسب رتبه دوم ساخت تیزر، فائزه تقوایی رتبه اول و فاطمه رنجبر  ناصر آبادی رتبه سوم پادکست صوتی شدند.
وی ادامه داد: در مقطع متوسطه دوم، امیرحسین جمالی موفق به کسب رتبه اول پادکست و رتبه دوم نماهنگ، فاطمه حسینی رتبه سوم پادکست صوتی، مریم امینی رتبه دوم اینفوگرافیک، سپیده اسدی و معراج زاهدی  و پریا گنجی خواهان به ترتیب  زتبه های اول و دوم و سوم طراحی سایت و وبلاگ، فاطمه قوهستانی رتبه اول کانال در فضای مجازی شدند.
مسئول اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان استان فارس با ابراز خرسندی از موفقیت دانش آموزان انجمنی استان گفت: دانش آموزان انجمنی استان در مجموع رتبه دوم تولید آثار رسانه ای را در کشور به دست آوردند.
نجابت هدف از برگزاری این جشنواره شناسایی و پرورش استعداد های دانش آموزی در حوزه رسانه، فعال کردن و به کارگیری این استعدادها در حوزه رسانه های موثر، مفید و جذاب عنوان کرد.

رسانش تنها جشنواره رسانه‌های دانش‌آموزی در کشور است و به همت اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان از سال ۱۳۹۷ کار خود را آغاز کرده است.
دومین دوره جشنواره ملی رسانه‌های دانش‌آموزی در سال ۱۳۹۹ با عنوان رسانش و با شعار “رسانش، خیزش هوشمندانه نوجوان در دنیای رسانه” ویژه دانش‌آموزان مقاطع متوسطه اول و دوم برگزارشد.
جشنواره رسانه‌های دانش‌آموزی “رسانش” در دومین سال برگزاری خود مورد اقبال دانش‌آموزان قرار گرفت و آن‌ها بیش از چهار هزار اثر رسانه‌ای خود را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کردند.