گردشگری و توریسم

بنادر و دریانوردی دستگاه پلاسمای خون به بیمارستان بوشهر اهدا کرد

به گزارش ایرنا، سیاوش ارجمندزاده روز سه شنبه با تسلیت درگذشت زهرا رگبار (هفتمین شهید مدافع سلامت استان بوشهر و از کادر درمانی بیمارستان شهدای خلیج فارس) افزود: کادر درمان بوشهر از بدو شیوع کرونا در این استان با تلاشی ستودنی و جهادگونه برای دفاع از سلامت هم‌استانی‌ها پای کارآمدند.

وی بیان کرد: در این ارتباط می‎طلبد هر نهاد و مجموعه‌ای به سهم خود قدردان از جان گذشتگی‏‌ها و فداکاری‌های کادر درمان استان باشد.

ارجمندزاده ادامه داد: اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر نیز در کنار انجام رسالت‌های اصلی خود برای کمک به اقتصاد کشور با تمام توان برای رعایت حداکثری پرتکل‏‌های بهداشتی تلاش می‎کند تا در کاهش شمار مبتلایان ایفای نقش داشته باشد.

وی گفت: این اداره کل اکنون نیز با اهدای یک دستگاه آفرزیس به کمک کادر درمان شتافته است.

آفرزیس یک روش درمانی است که طی آن کل خون یک اهداکننده یا بیمار گرفته می‌شود و برای جداسازی یک جزء آن به اجزای جداگانه تقسیم و سپس اجزای خون باقی‌مانده دوباره به جریان خون بیمار یا اهداکننده وارد می‌شود.

آفرزیس برای جمع‌آوری اجزای خون اهداکننده (مانند پلاکت‌ها یا پلاسما) و همچنین درمان برخی بیماری‌ها استفاده که در آن بخشی از خون که حاوی عناصر تحریک‌کننده بیماری است، حذف می‌شود.

از هر فرد بهبود یافته کرونا ۵۰۰ سی‌سی پلاسما به روش آفرزیس گرفته می‌شود و بقیه خون که شامل گلبول قرمز و پلاکت است به خون اهدا کننده باز می‌گردد.