گردشگری و توریسم

افزون بر ۲۱ هزار نفر در گیلان در آزمون سنجش مهارت رقابت کردند

رامین رفیع زاده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در نیمه نخست امسال برای ۲۱ هزار و ۹۷۳ معرفی شده به آزمون در بخش های مختلف آموزشی از جمله صنعت ساختمان، تفاهمنامه، هماهنگ و آنلاین در تمامی شهرستان های استان گیلان آزمون برگزار شده است.

وی اظهار داشت: از این تعداد هفت هزار و ۴۱۲ نفر در صنعت ساختمان، چهار هزار و ۶۱۵ نفر در آزمون هماهنگ و ۲۰۲ نفر در آزمون تفاهمنامه شرکت کردند که از این تعداد ۱۱ هزار و ۲۹۷ نفر موفق به نمره قبولی شدند.

رئیس اداره سنجش و ارزشیابی مهارت آموزش فنی و حرفه ای گیلان خاطر نشان کرد: در بخش آزمون های آنلاین ۹ هزار و ۷۴۴ نفر شرکت کردند که از این تعداد هشت هزار و ۱۴۰ نفر موفق به اخد گواهینامه مهارتی شدند.

رفیع زاده بیان داشت: از ۲۱ هزار و ۹۷۳ شرکت کننده در آزمون سنجش مهارت و صلاحیت حرفه ای آموزش فنی و حرفه ای گیلان ۱۹ هزار و ۴۳۷ نفر موفق به کسب نمره  قبولی شدند.

رئیس اداره سنجش و ارزشیابی مهارت آموزش فنی و حرفه ای گیلان اضافه کرد: آموزش های مهارتی توسط دو بخش دولتی و غیردولتی به متقاضیان ارائه می‌ شود.

مرکز آموزش فنی و حرفه ای دارای ۲۰ مرکز دولتی و ۸۰۰ آموزشگاه آزاد با همکاری بخش خصوصی برای ارائه آموزش های مهارتی در گیلان فعالیت دارند.