گردشگری و توریسم

عریقات خواستار استعفای دبیرکل اتحادیه عرب شد

به گزارش خبرگزاری فلسطینی وفا، اظهارات عریقات در حالی است که احمد ابوالغیط روز یکشنبه گفته بود: توافق عادی سازی روابط امارات با اسرائیل، الحاق اراضی فلسطینی را متوقف کرد.

عریقات افزود: ابوالغیط به طور آشکار از دیدگاه دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا حمایت کرد که نقطه اتکای توافق های امضا شده میان امارات و بحرین از یک سو و رژیم اشغالگر اسرائیل را  از سوی دیگر شکل داد. به بیان دیگر وی (ابوالغیط) موافق است که قدس شرقی اشغالی و حرم قدس شریف و کلیسای قیامت همچنان تحت حاکمیت اسرائیل باشد.

وی با ادامه انتقاد از اظهارات دبیر کل اتحادیه عرب گفت: این چراغ سبز به کشورهای عربی است که در صدد عادی سازی مجانی روابط با اسرائیل و ائتلاف امنیتی و نظامی با آن می باشند. به معنای دقیق تر، ابوالغیط بخشی از نقض منشور اتحادیه عرب و قطعنامه های آن و ابتکار صلح عربی شده است.

 مراسم امضای توافقنامه عادی‌سازی روابط میان تل‌آویو با منامه از یک طرف و پیمان صلح رژیم صهیونیستی با امارات روز سه‌شنبه ۱۵ سپتامبر (۲۵ شهریور) در کاخ سفید و در حضور ترامپ رییس جمهوری آمریکا به صورت رسمی امضا شد و این دو کشور کوچک عرب حاشیه خلیج فارس رابطه چندین ساله غیرعلنی خود را با صهیونیست‌ها آشکار و رسمی کردند.