گردشگری و توریسم

بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات از سوی صندوق کار آفرینی امید استان مرکزی پرداخت شد

«محمد امامی» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال منابع مالی در قالب ۲۸ فقره تسهیلات ضروری و ۴۷ میلیارد و ۸۱۱ میلیون ریال در قالب ۲۸۴ فقره تسهیلات اشتغال از محل منابع داخلی صندوق کارآفرینی امید استان مرکزی در اختیار مشتریان این صندوق قرار گرفت.

وی ادامه داد: ۹۳ میلیارد و ۷۱۳ میلیون ریال منابع مالی نیز در قالب ۳۰۶ فقره تسهیلات سپرده گذاری و ۳۲ میلیارد و ۳۴۰ میلیون ریال در قالب ۱۸ فقره تسهیلات اشتغال روستایی به متقاضیان پرداخت شد.

مدیر صندوق کارآفرینی امید استان مرکزی خاطرنشان کرد: ۲۵ میلیارد و ۳۴۰ میلیون ریال منابع مالی نیز در قالب ۱۲۶ فقره تسهیلات در راستای انعقاد تفاهم‌نامه با دستگاه‌های حمایتی استان به مددجویان این دستگاه‌ها پرداخت شد.

امامی از انعقاد تفاهم‌نامه بهره‌برداری صندوق های خرد محلی با اداره کل بهزیستی استان مرکزی خبر داد و گفت: این تفاهم‌نامه با هدف حمایت و توانمند سازی افراد دارای معلولیت منعقد شد تا با ایجاد دسترسی به منابع مالی لازم سطح معیشت و درآمد این افراد افزایش یابد.

وی افزود: ارائه خدمات آموزشی، توانمندسازی، مشاوره کارآفرینی و ظرفیت‌سازی برای اجرای طرح خدمات مالی خرد، تشکیل هفت صندوق محلی برای افراد کم درآمد دارای معلولیت و خانواده‌ها از دیگر محورها و برنامه‌های این تفاهم‌نامه است.

استان مرکزی با بیش از سه هزار واحد صنعتی به‌عنوان قطب چهارم صنعت ایران و دومین قطب صنایع مادرتخصصی کشور مطرح است و به لحاظ تنوع در تولید در رتبه نخست کشور قرار دارد.