گردشگری و توریسم

تخصیص ۱.۹ میلیارد ریال برای تجهیز آتش‌نشانی در روستاهای استان سمنان

مهدی صمیمیان روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: سال گذشته یک میلیارد و ۹۰ میلیون ریال از محل ماده ۵۸ قانون برای تجهیز و تعمیرات اساسی پایگاه‌های آتش‌نشانی در مناطق روستایی استان سمنان در اختیار هفت دهیاری قرار گرفت. 
به گفته وی، در کنار تخصیص اعتبارات برای تجهیز پایگاه‌های آتش‌نشانی‌ در مناطق روستایی استان سمنان، یک دستگاه خودروی آتش نشانی از سوی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در اختیار پایگاه آتش نشانی تازه‌تاسیس دهملا قرار گرفت.
صمیمیان ادامه داد: ۱۳ پایگاه آتش‌نشانی در مناطق روستایی استان سمنان وجود دارد که ۸۳ روستای استان را تحت پوشش دارد و در شرایط بحرانی و مهار آتش‌سوزی خدمات ارایه می‌دهد.
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان اظهار داشت: ۱۱ ماشین آتش نشانی برای مهار آتش‌سوزی و مدیریت بحران در مواقع ضروری در ۱۳ پایگاه آتش نشانی مستقر در محدوده روستاهای استان سمنان وجود دارد.
وی با اشاره به چالش کمبود نیرو در پایگاه‌های آتش‌نشانی مناطق روستایی استان سمنان اضافه کرد: برای جبران کمبود نیرو در پایگاه‌های آتش‌نشانی دهیاری‌های استان از ظرفیت ۹ سرباز امریه استفاده شده است.
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان تصریح کرد: سال گذشته ۷۸ عملیات امداد و مهار آتش و نیمه نخست امسال ۴۹ عملیات به وسیله آتش‌نشانان ۱۳ پایگاه آتش نشانی روستایی استان سمنان انجام شد.
۴۶ هزار خانوار با جمعیت ۱۴۲ هزار تن در بیش از ۵۴۹ روستای استان سمنان زندگی می کنند. سمنان دارای ۳۰۸ روستای برخوردار از شورای اسلامی است و ۲۵۷ روستای استان هم دهیاری دارد.

هفتم مهرماه در تقویم رسمی کشور روز ایمنی و آتش نشانی نامگذاری شده است.