گردشگری و توریسم

۲۶ درصد جمعیت استان قزوین جوان هستند

به گزارش ایرنا، منوچهر حبیبی روز دوشنبه در جلسه شورای راهبردی استان که با حضور برخی از مسوولان دستگاه‌های اجرایی در استانداری قزوین برگزار شد، افزود: جمعیت از ارکان مهم قدرت و اقتدار یک کشور به شمار می‌آید و از این رو اهمیت به افزایش جمعیت و سیاست‌گذاری‌ها در این راستا اولویتی است که همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز قرار داشته است.

وی اظهار داشت: این شورا بر اساس سیاست‌های کلی جمعیت ابلاغی مقام معظم رهبری از جمله ارتقا پویایی، بالندگی و جوانی جمعیت با افزایش نرخ باروری ، ترویج و نهادینه سازی سبک زندگی و مقابله با ابعاد نامطلوب سبک زندگی غرب شکل گرفته است.

حبیبی، هدف از تشکیل شورای راهبردی جمعیت استان را برنامه ریزی راهبردی مسایل جمعیتی مبتنی بر شواهد و با لحاظ واقعیت‌ه اعلام و تاکید کرد: انتظار از این شورا، طراحی و برنامه‌ ریزی متناسب با ویژگی‌های جمعیتی، اجتماعی و فرهنگی استان به منظور اجرای سیاست‌های کلی جمعیت است.

این مسوول با اشاره به اینکه داشتن جامعه‌ای سالم و پیشرفته در گروی داشتن جمعیت جوان و کارآمد آن است، یادآور شد: ساماندهی جمعیتی استان نیازمند تعامل و هم افزایی دستگاه‌های اجرایی و کارهای کارشناسی شده است و تمامی دستگاه‌های اجرایی باید با هماهنگی و بدون موازی کاری نسبت به مقوله جمعیت اهتمام لازم را داشته باشند.

وی با اشاره به میانگین سنی استان  قزوین با ۳۱ سال، افزود: ارتقا پویایی، بالندگی و جوانی جمعیت با افزایش نرخ باروری می‌تواند در جهت افزایش جمعیت موثر باشد.

حبیبی با اشاره به روند پیری جمعیت استان در ۳۰ سال آینده، اضافه کرد: پیر شدن جمیعت، نشاط و سرزندگی را از جامعه سلب می‌کند و نقطه مقابل آن جامعه‌ای از پویایی و نشاط کامل برخوردار است که ترکیب آن را جوانان تشکیل دهند.

وی با اشاره به اهمیت داشتن سبک زندگی  افزود: ترویج و نهادینه سازی سبک زندگی اسلامی و مقابله با ابعاد نامطلوب سبک زندگی غربی بایستی مورد توجه دست اندرکاران قرار گیرد.