گردشگری و توریسم

هوای سرد تا ۲ روز آینده بر مناطق مختلف زنجان حاکم خواهد بود

حسین سلطانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه افت دما، محسوس خواهد بود، افزود: نفوذ هوای سرد و افت محسوس دما، وزش باد نسبتاً شدید و افزایش سوز باد از روز یکشنبه /۶ مهر ماه/ اغلب مناطق استان بویژه مناطق کوهستانی و سردسیر را تحت تاثیر قرار ‌داده است.

وی اظهار داشت: این وضعیت جوی تا روز چهارشنبه /۹ مهر ماه جاری/ در استان حاکم خواهد بود و به کشاورزان و باغداران نیز توصیه شده است تا تمهیدات لازم را در خصوص مراقبت و حفاظت از محصولات کشاورزی و باغی، گلخانه‌ای، مرغداری‌ها و … اتخاذ کنند.

کارشناس هواشناسی استان زنجان با بیان اینکه سامانه بارشی تا پایان هفته جاری برای استان پیش بینی نشده است، گفت: بعدازظهر امروز /دوشنبه/ نیز وزش باد نسبتا شدید برای استان پیش بینی می شود که سرعت آن می تواند در برخی از مناطق به ۴۰ تا ۵۰ کیلومتر نیز برسد.

سلطانی، دمای فعلی شهر زنجان (مرکز استان) را ۱۹ درجه سانتیگراد بالای صفر اعلام کرد و افزود: این میزان دما در مقایسه با مدت مشابه روز گذشته در همین ساعت چهار درجه سانتیگراد کاهش نشان می دهد و طی ۲۴ ساعت گذشته نیز بیشترین کاهش دما به ترتیب با ۱۰ و ۹ درجه سانتیگراد در شهرستان های خرمدره و ابهر اتفاق افتاده است.   

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و چهار ایستگاه دیگر نیز به طور ۱۲ ساعته، کارشناسان حرفه‌ای مستقر هستند و داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.