گردشگری و توریسم

آمریکا خواستار بازگشت باکو و ایروان به مذاکرات شد

به گزارش ایرنا، وزارت خارجه آمریکا یکشنبه شب در بیانیه‌ای اعلام کرد: آمریکا معتقد است که مشارکت طرف‌های خارجی در خشونت‌ها کاملاً بی‌فایده است و فقط موجب وخامت تنش‌ها می‌شود. از طرف‌ها می‌خواهیم که با رؤسای گروه مینسک همکاری کرده و هرچه زودتر به مذاکرات واقعی بازگردند.
در این بیانیه همچنین آمده است: «استفن بیگان» معاون وزیر خارجه آمریکا در تماسی با «جیحون بایراموف» وزیر خارجه جمهوری آذربایجان و «زوهراب مناتساکانیان» وزیر خارجه ارمنستان از دو طرف خواست که فوراً خصومت‌ها را متوقف کنند.
در سال ۱۹۹۴ میلادی با میانجیگری گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا، آتش‌بس میان طرفین مناقشه برقرار شد اما تلاش‌های بین‌المللی برای حل مسالمت‌آمیز این مناقشه تا به حال نتیجه‌ای نداشته است.
بامداد یکشنبه درگیری میان نظامیان ارمنستان و جمهوری آذربایجان در مرزهای مشترک از سر گرفته شد. وزارت دفاع جمهوری آذربایجان در حالی با صدور بیانیه ای نیروهای ارمنستان را به آغاز عملیات متهم کرد که نخست وزیر ارمنستان نیز اعلام کرد که جمهوری آذربایجان آغازکننده حمله بوده است.
«حکمت حاجی‌اف» مشاور رییس جمهوری آذربایجان یکشنبه اعلام کرد که پارلمان این کشور اجرای حکومت نظامی سراسری را تصویب و مقررات منع آمد و شد اعمال کرده است.