گردشگری و توریسم

هشت طرح شهرداری نیشابور به بهره‌برداری رسید

شهردار نیشابور یکشنبه در آیین کلنگ زنی و آغاز بهره‌برداری از این طرح ها با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس گفت: امروز این طرح‌ها با اعتباری بالغ بر ۳۸میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال و تعدادی دیگر هم طی هفته های آینده به بهره‌برداری می‌رسد.
علی نجفی افزود: با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب در خصوص اهمیت سال پایانی خدمت دولت طی این مدت باقی مانده با همکاری مدیران شهرداری تصمیم گرفته‌ایم هر ۱۰۰ روز ۱۰ طرح را به بهره‌برداری برسانیم.
وی اظهار داشت: امسال بر اساس یک کار علمی با استفاده از سامانه پی. ام. اس طرح آسفالت نقاط و معابر مختلف شهری با توجه به شاخصه های ترافیکی، اجتماعی و میزان صرفه‌جویی اولویت بندی و اجرایی شد.
شهردار نیشابور گفت: اجرای آسفالت پلیمری در معابر نیشابور یکی از طرح‌های شاخصی بود که امسال در این شهر به عنوان اولین شهر در استان پس از مشهد انجام شد که باعث استحکام بیشتر آسفالت و کاهش هزینه ها می شود.
نجفی با اشاره کمبود سرانه فضای سبز در شهر نیشابور افزود: امروز پارک‌ فیروزه در شهرک فیروزه با مساحت سه هزار و ۵۰۰ متر مربع به بهره برداری می رسد و در آینده ای نزدیک کلنگ چندین پارک دیگر در نقاط محروم شهر از جمله بلوار شهید بهشتی زده خواهد شد تا نیازهای حداقلی شهروندان را مرتفع کند.
وی اضافه کرد: به خاطر سابقه تاریخی و ادبی نیشابور، گردشگران انتظار دارند زمانی که وارد این شهر می شوند به لحاظ بصری شاهد یک شهر تاریخی باشند به همین خاطر طرح جداره سازی خیابان امام خمینی(ره) به عنوان الگو به شکل سنتی در دستور کار قرار گرفته است که امیدواریم با تسهیلاتی که شورای شهر در نظر می گیرد مورد استقبال کسبه قرار بگیرد.

کلنگ موزه دفاع مقدس نیشابور زمین زده شد

در ادامه این مراسم کلنگ موزه دفاع مقدس نیشابور  در پارک شهدای گمنام این شهر بر زمین زده شد.

فرمانده تیپ ۲۱ امام رضا(ع) در این مراسم گفت: امروز که در مجامع بین المللی با اقتدار ظاهر می شویم و غرور ملی داریم و ملتی با عزت و شرف و اقتدار هستیم بخش عظیم آن مربوط به دفاع مقدس است.
سردار سرتیپ دوم حسین سلیمانی افزود: یکی از نیازهای اصلی شهرستان نیشابور موزه دفاع مقدس بود چون نیشابور بیش از دو هزار و ۴۰۰ شهید، پنج هزار جانباز و ۳۰۰ آزاده در دوران دفاع مقدس تقدیم انقلاب و کشور کرده است.
وی ادامه داد: در روسیه تجهیزات گرفته شده از داعش را با افتخار در میدان اصلی شهر نمایش می دهند در حالی‌ که نیشابور با آن که‌ بیش از ۱۰ شهید مدافع حرم و ۳۰ جانباز تقدیم کرده است مکانی برای معرفی آنها نداریم و این موزه می تواند پلی برای انتقال ارزش های دفاع مقدس برای آیندگان باشد.
رییس دفتر نمایندگی حفظ آثار دفاع مقدس نیشابور نیز گفت: ۳۴ هزار نفر رزمنده داوطلب از نیشابور در جبهه های  هشت ساله دفاع مقدس شرکت کرده اند که مطابق گفته‌های سردار شهید شوشتری از این تعداد ۱۸ گردان از نیشابور بوده که بیانگر نقش ارزشمند این شهرستان در دوران جنگ تحمیلی است.
سید ابولقاسم‌نوری افزود: در این محل کتابخانه تخصصی و موضوعی شهدا و دفاع مقدس، موزه عکس و اسناد شهدا، هنرهای تجسمی، مرکز فرهنگی شهدای گمنام و سالن آمفی تئاتر ۴۰۰ نفره احداث می‌شود.
مرکز شهرستان ۴۰۰ هزار نفری نیشابور در ۱۲۷ کیلومتری غرب مشهد واقع است.