گردشگری و توریسم

پنج هزار کارمند کردستانی حامی کودکان یتیم شدند

هیوا رحیمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طرح هر کارمند حامی یک فرزند معنوی، از سال گذشته با هدف مشارکت کارکنان دستگاه‌های دولتی و خصوصی برای حمایت از ایتام و محسنین نیازمند زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شد.

وی افزود: پس از مکاتبات لازم با استانداری و فرمانداری‌های تابعه این طرح از نیمه دوم مرداد سال گذشته در سطح استان آغاز شد و تاکنون پنج هزار نفر از کارمندان دستگاه‌های اجرایی استان حامی فرزندان ایتام و محسنین زیر پوشش کمیته امداد شده‌اند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان اضافه کرد: اکرام ایتام و محسنین از جمله طرح‌های حوزه مشارکت‌های مردمی این نهاد است که براساس آن خیران می‌توانند با پرداخت ماهیانه مبلغی، یک یا چند یتیم را مورد حمایت قرار دهند.

وی یادآور شد: کمک‌های حامیان به صورت مستقیم به حساب ایتام واریز می‌شود و کمیته امداد فقط وظیفه نظارتی دارد و نحوه هزینه‌کرد آن را مدیریت‌ می‌کند.

رحیمی گفت: با توجه به بازگشایی مدارس هم‌اکنون ایتام نیازمند کمک بیشتری از سوی خیرین هستند بنابراین هر شهروندی می‌تواند حامی یکی از این کودکان شده و در حد توان‌شان نیازهای آنان را برطرف کنند.

حدود ۷۰ هزار خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان کردستان بوده و از خدمات این نهاد حمایتی بهره‌مند می‌شوند.