اخبار گردشگری, تور داخلی, رپرتاژ خبری

هزینه‌های سفر به جزیره کیش

یکی از مقاصد گردشگـری در ایران که اوج هیجان را برایتان به ارمغان خواهد آورد جزیره کیش است. این جزیره زیبا هرساله مقصد خیل عظیمی از گردشگـران بوده و فرودگاه آن به عنوان یکی از پرترددترین فرودگاه‌های کشور شناخته می‌شود. در جزیره کیش می‌توانید انواع تفریحات مهیج را تجربه کنید و بهترین غذاها را در رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌های آن امتحان کنید. قبل از سفر به کیش حتما باید میزان هزینه‌های سفر به کیش را برآورد کرده و اطلاعاتی در رابطه با آن داشته باشید و پس از اقدامات اولیه، خرید تور کیش را به انجام برسانید.
البته نباید نگران باشید چرا که به دلیل محبوبیت زیاد کیش شاهد فعالیت مراکز متعددی در این شهر هستیم و به همین دلیل هر فردی متناسب با بودجه‌ای که دارد می‌تواند به این شهر سفر کند. هزینه‌های سفر به کیش به انواع مختلفی دسته بندی می‌شوند که در ادامه به برخی از مهمترین آن‌ها اشاره کرده‌ایم:

هزینه‌های سفر به کیش
یکی از مهم‌ترین عوامل تعیین کننده میزان هزینه‌های سفر به کیش وسیله حمل و نقلی است که شما را به این جزیره می‌رساند. طبیعتا در صورت سفر با خودرو شخصی میزان هزینه‌های سفر نیز به حداقل خواهد رسید، اما در این صورت مشکلاتی نیز گریبان گیرتان خواهد شد. سفر با قطار هزینه‌ای متوسط داشته و می‌توان آن را حد واسط سفر شخصی و هوایی در نظر گرفت. از طرفی قطار نیز تایم بیشتری را از شما خواهد گرفت و به همین دلیل سفر هوایی به کیش به عنوان محبوب‌ترین روش سفر شناخته شده است. در صورتی که از فرودگاه مهرآباد سوار هواپیما شوید پس از یک و نیم ساعت در فرودگاه کیش پیاده خواهید شد. قیمت بلیط هواپیما کیش به عوامل متعددی بستگی خواهد داشت و از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به زمان سفر و همچنین نوع شرکت پروازی اشاره کرد.

 

تاثیر زمان بر هزینه‌های سفر به کیش
یکی از مواردی که می‌تواند تاثیر بسزایی در میزان هزینه‌های سفر به کیش داشته باشد زمانی است که برای مسافرت انتخاب کرده‌اید. کیش یکی از مناطق جنوبی کشور بوده و دارای تابستان‌هایی بسیار گرم خواهد بود. به همین دلیل کمتر گردشگـری تابستان را برای سفر کیش انتخاب می‌کند، در این فصل میزان هزینه‌های سفر به کیش به صورت چشمگیری کاهش پیدا خواهد کرد اما در صورت سفر در این زمان باید گرمای هوا را به جان بخرید. بهترین زمان سفر به کیش اوایل بهار و اواخر پاییز و زمستان است و در این مواقع هزینه‌های سفر به جزیره کیش به حداکثر خود خواهد رسید.

هزینه اقامت در کیش
هتـل‌های متعددی در کیش فعالیت می‌کنند. از هتـل‌های لوکس 5 ستاره گرفته تا هاستل‌های معمولی در این جزیره به چشم می‌خورند و می‌توانید متناسب با خواسته خود یکی از بهترین‌ها را برای اقامت خود انتخاب کنید. طبیعتا هتـل‌های 5 ستاره قیمت بالاتری نیز خواهند داشت اما در عوض خدمات و امکانات آن‌ها رضایت شما را جلب خواهد کرد.
هزینه اقامت در هتـل‌های لوکس: برای اقامت یک شب، بین 220 هزار تومان تا یک و نیم میلیون تومان متغیر خواهد بود.
هزینه اقامت در هتـل‌های میان رده: برای اقامت یک شب، بین 220 هزار تومان تا 600 هزار تومان متغیر خواهد بود.
هزینه اقامت در هتـل‌های ارزان: برای اقامت یک شب، بین 150 تا 250 هزار تومان متغیر خواهد بود.

هزینه خورد و خوراک در کیش
معمولا میزان هزینه‌های خورد و خوراک در تمامی جزایر جهان بیشتر از سایر مناطق خواهد بود و به همین دلیل نباید انتظار غذاهای بسیار ارزان قیمت داشته باشید. البته کیش رستوران‌های مختلف و بسیاری را در دل خود جای داده و به همین دلیل می‌‎توانید غذاهای ارزان را نیز در آن بیابید. در صورتی که یک رستوران لوکس را برای سرو وعده غذایی ناهار یا شام انتخاب کنید باید هزینه‌ای حدود 100 الی 200 هزار تومان برای هر نفر بپردازید. اما رستوران‌های متوسط کیش غذاهایی به ارزش 40 الی 100 هزار تومان نیز سرو می‌کنند.

هزینه حمل و نقل در کیش
یکی از گران‌ترین هزینه‌هایی که در کیش باید پرداخت کنید هزینه حمل و نقل است. البته هر یک از وسیله‌های حمل و نقل کیش میزان هزینه‌های متفاوتی نسبت به یکدیگر خواهند داشت. توجه داشته باشید که در سطح جزیره کیش می‌توانید از تاکسی و مینی بوس استفاده کنید که تاکسی‌ها به دو رنگ سفید و زرد فعالیت می‌کنند. میزان قیمت تاکسی بر حسب تاکسی متر محاسبه شده و البته قیمت نیمه اول روز با نیمه دوم آن متفاوت خواهد بود.

هزینه‌های تفریح و گشت و گذار در کیش
میزان هزینه‌های تفریحات کیش برای تمامی خانواده‌ها یکسان نخواهد بود چرا که برخی از خانواده‌ها به دنبال لوکس‌ترین خدمات هستند اما برای برخی، میزان هزینه‌ها حائز اهمیت است. پارک آبی اوشن که به عنوان یکی از بهترین تفریحات کیش شناخته می‌شود برای نصف روز 160 هزار تومان هزینه خواهد داشت. برای بازدید از باغ پرندگان، کلاسیک شو و پارک دلفین‌ها نیز باید هزینه‌ای بیش از 180 هزار تومان پرداخت کنید.
همچنین انواع تفریحات آبی در کنار سواحل کیش در دسترس هستند که از جمله بهترین آن‌ها می‌توان به: پدل بورد، فلای بورد، پاراسل، جت اسکی، قایق بنانا، اسکوتر زیر دریایی، شاتل و… اشاره کرد. بنانا کم هزینه‌ترین و فلای بورد پرهزینه‌ترین ورزش آبی کیش است که به ترتیب 35 و 200 هزار تومان هزینه دارند.

سفر یک روزه کیش

هزینه سفر 1 روزه به کیش
هزینه‌های سفر به 3 نوع دسته بندی می‌شوند که به صورت زیر خواهند بود:
سفر لوکس به کیش برای هر روز حدود یک میلیون و دویست هزار تومان هزینه خواهد برد.
سفر متوسط به کیش برای یک روز حدود 500 هزار تومان هزینه خواهد داشت.
سفر ارزان قیمت به کیش نیز می‌تواند هزینه‌ای حدود 250 هزار تومان برای هر روز داشته باشد.
حالا که تا حدودی از میزان هزینه‌های سفر به این جزیره زیبا آشنا شدید، اگر قصد سفر به کیش را دارید می‌توانید جهت خرید بلیط هواپیما به مقصد کیش اینجا کلیک کنید.