گردشگری و توریسم

هزار تخت به ظرفیت مراکز درمانی گلستان اضافه می‌شود

هادی حق شناس روز یکشنبه در جلسه شورای اداری گنبدکاووس با اشاره به افتتاح بیمارستان ۶۴ تخت‌خوابی مراوه‌تپه تا یک ماه آینده گفت: مطابق توافق انجام شده قرارگاه سازندگی خاتم انبیا (ص)، استانداری و دانشگاه علوم پزشکی گلستان، پس از تحویل زمین مورد نیاز در گنبدکاووس، ساخت بیمارستان ۴۰۰ تخت‌خوابی این شهرستان توسط قرارگاه خاتم الانبیا آغاز می شود.

حق‌شناس، تصویب منطقه آزاد اینچه برون، فعال شدن دوباره مرز اینچه برون و احداث راه آهن اینچه برون – گنبدکاووس – آزادشهر – شاهرود را از مهمترین طرح‌های در دست پیگیری استان گلستان برشمرد و افزود: تفاهم نامه اجرایی این راه آهن با مشارکت ۴۰ درصدی وزارت راه و شهرسازی و بقیه با مشارکت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی و قرارگاه خاتم الانبیا بسته شده است.

به گفته وی با اجرای این طرح ریلی، در مرحله نخست حداقل ۵۰۰ کیلومتر مسیر اتصال به کریدور شمال – جنوب (بافق – بندرعباس) و در فاز دوم با اتصال راه آهن شاهرود به این مسیر ۵۰۰ کیلومتر دیگر کوتاهتر می‌شود.

عبدالقدیر کریمی فرماندار ویژه گنبدکاووس هم در این جلسه گفت: امسال حدود ۹ هزار میلیارد ریال در حوزه بخش خصوصی همراه با اعتبارات دولتی و طرح‌های تملک دارایی در حوزه عمرانی و اقتصادی این شهرستان سرمایه گذاری شده است.

احسان گوهری راد مدیرکل آموزش و پرورش گلستان نیز در این نشست با اشاره به اینکه ۲۱ درصد از جمعیت دانش آموزی استان در گنبدکاووس تحصیل می‌کنند و از مجموع ۲۶ مدرسه در حال ساخت این شهرستان ۲۳ مورد خیرساز است، گفت: هم اینک پوشش تحصیلی در بخش داشلی برون این شهرستان به دلیل مشکلات اقتصادی ضعیف است و نیاز به ساخت مدرسه شبانه روزی برای ارتقای پوشش تحصیلی این بخش وجود دارد.