گردشگری و توریسم

مردم تونس خواستار برقراری روابط با سوریه شدند

به گزارش ایرنا از خبرگزاری رسمی سوریه سانا؛ این گردهمایی توسط کمیته ملی حمایت از مقاومت کشورهای عربی و مقابله با عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی در مرکز شهر تونس با همکاری شاخه اتحادیه ملی دانشجویان سوریه برگزار شد.

حاضران در این تجمع، ادامه تلاش‌های مردمی تونس برای احیای روابط با سوریه را خواستار شده و اعلام کردند: مردم تونس با تجمع امروز خود پیروزی سوریه بر تروریسم بین‌المللی و حامیان آن را تبریک می‌گویند و از حاکمان خود می‌خواهند روابط با دمشق از سر گرفته شود و برای رفع محاصره ظالمانه این کشور تلاش کنند.

تجمع‌کنندگان اعلام کردند که سوریه دژ محکمی در دفاع از حاکمیت عرب‌ها و عزت آنان است.

حمد علی البوغدیری معاون دبیرکل اتحادیه کارگری تونس به سانا گفت، به عنوان اتحادیه به تمام فشارها برای از سرگیری رسمی روابط با سوریه ادامه خواهیم داد، چرا که روابط دو ملت سوریه و تونس در گذشته قطع نبوده و هرگز نیز قطع نخواهد شد.

وی افزود: از سرگیری روابط دو کشور یک ضرورت است چرا که قطع آن جنایتی در حق دو ملت است و اقدامی در راستای پذیرش درخواست امپریالیسم آمریکاست.

از سوی دیگر مدیر بنیاد فرهنگ و هنرهای عربی “لقاء” هم در این باره گفت: روابط تونس و سوریه بسیار قدمت دارد و این کشور در مسائل سرنوشت ساز و مهم همسو بوده‌اند.

الخلیفی اظهار کرد: تونس همواره قدردان سیاست‌های سوریه در حمایت از حقوق کشورهای عربی و نیز جنگ علیه ترویسم در طول جنگ این کشور بوده است.

وی گفت: تونسی‌ها بارها به خیابان‌ها آمده‌اند و جنگ علیه سوریه را که مانند جنگ جهانی است، محکوم کرده‌اند.

الخلیفی تصریح کرد که مردم تونس همچنان با برپایی گردهمایی و تجمعات برای از سرگیری دوباره روابط کشورشان با سوریه تلاش می‌کنند.

وی افزود: تونسی‌ها همچنین با این اقدام محاصره اقتصادی تحمیل شده علیه سوری‌ها را محکوم و بر مقابله با توطئه‌ آمریکا و غربی‌ها برای ضربه زدن به دمشق تأکید دارند.