گردشگری و توریسم

امضای یاداشت تفاهم میان منطقه آزاد جبل علی امارات و رژیم صهیونیستی

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، منطقه آزاد جبل علی روز جمعه اعلام کرد که این یادداشت تفاهم اقدامی برای آغاز روابط اقتصادی و بازرگانی میان دو طرف است.

این تفاهمنامه را سلطان احمد بن سلیم رییس هیات مدیره شرکت بنادر بین المللی دبی و اوریل لین رییس اتحادیه اتاق های بازرگانی رژیم صهیونیستی امضا کردند.

در این تفاهمنامه تاکید شده که دو طرف تلاش های جدیی را برای همکاری و مشارکت های جدید به منظور تحکیم روابط تجاری انجام خواهند داد.

سلطان احمد بن سلیم گفت: تحولات اخیر و توافقنامه های دوجانیه میان امارات و اسرائیل افق های تازه ای را در بسیاری از عرصه ها گشوده  است.

سه شنبه ۲۵ شهریور در واشنگتن قرارداد سازش میان امارات متحده عربی و بحرین با رژیم صهیونیستی در حضور ترامپ رییس جمهوری آمریکا به صورت رسمی امضا شد.

رژیم صهیونیستی با امارات متحده عربی و بحرین روابط خود را عادی کرده و این ۲ کشور به همراه عربستان به هواپیماهای رژیم اسرائیل اجازه دادند که از حریم هوایی آنها استفاده کنند؛ مساله‌ای که بسیاری آن را خیانت به آرمان ملت فلسطین خواندند.

به دنبال آغاز روابط رسمی میان ابوظبی و منامه با تل‌آویو، تماس‌ها و دیدارهای زیادی در روزهای اخیر میان ۲ طرف انجام شد که واکنش شدید مردم برخی کشورهای منطقه از جمله فلسطینی‌ها را به دنبال داشت.