گردشگری و توریسم, گردشگری ورزشی

ایستگاه‌های ورزش اصفهان برای تمرین هیات‌های ورزشی اختصاص می‌یابد

حبیب الله ناظریان روز جمعه در گفت و گو با ایرنا هدف از این تصمیم را تخصیص محیط‌های روباز در راستای رعایت پروتکل‌های بهداشتی و موازین پیشگیرانه از بیماری کووید-۱۹ در حین ورزش و حفظ سلامت ورزشکاران و مربیان برشمرد.

وی با اشاره به اینکه تخصیص این محیط‌های ورزشی بصورت روباز رایگان انجام می‌شود ادامه داد: حدود ۱۶۰ ایستگاه ورزشی در پارک‌های اصفهان وجود دارد که ۲۶ ایستگاه آن مختص ورزش بانوان است، بنابراین زنان و دختران هم براحتی می‌توانند از آنها بهره گیرند.

معاون ورزشی و تفریحی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان با بیان اینکه این امر کمک شایانی به ورزش خواهد کرد اظهارداشت: بخشی از کمبود اماکن ورزشی بویژه محیط‌های روباز بواسطه این اقدام جبران خواهد شد و در راستای حفظ آمادگی ورزشکاران و بهبود اوضاع جسمی و تاکتیکی آنان مفید و موثر خواهد بود.

ناظریان با تاکید بر اهمیت همکاری برای قطع زنجیره انتقال ویروس بخصوص در فصل پاییز خاطرنشان کرد: وجود ایستگاههای ورزشی در پارک‌ها و مجاورت آنها با فضای سبز شرایط تمرینی ورزشکاران را بهبود خواهد بخشید و هوای آزاد احتمال ویروس کرونا را به حداقل خواهد رساند.

وی با بیان اینکه مسئولان هیات‌های ورزشی برای برنامه ریزی و گرفتن ساعت و سانس حضور در این محیط‌های ورزشی باید به معاونت ورزش شهرداری مراجعه کنند تصریح کرد: ایستگاه‌های ورزش صبحگاهی مستقر در پارک‌های اصفهان از بیمه شهروندی برخوردارند و این امتیازی برای افراد حاضر در آنهاست.

معاون ورزشی و تفریحی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه برپایی ورزش شهروندی و بخصوص صبحگاهی در محیط‌های مذکور همچنان پابرجاست گفت: همکاری و هم افزایی نهادهای اجتماعی و ورزشی در این خطه سبب رشد ورزش و تشویق بیشتر مردم به روی آوری به فعالیت‌های جسمانی و ارتقای ورزش قهرمانی خواهد شد.

جمعیت استان اصفهان بر اساس سرشماری سال ۹۵، حدود پنج میلیون و ۱۲۰ هزار نفر است که ۳۹.۵ درصد از این رقم در کلانشهر اصفهان زندگی می‌کنند.

این استان بیش از ۳۱۱ هزار ورزشکار سازمان یافته و یک هزار و ۷۰۰ باشگاه ورزشی دارد.

۷۵۰ مرکز فرهنگی، تفریحی و گردشگری شهرداری هم در کلانشهر اصفهان فعالیت می‌کنند.